informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 69 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Internetowi wydawcy: Idą dobre czasy
   Coraz szybszy szerokopasmowy dostęp do internetu zmienia możliwości korzystania z sieci i obyczaje internautów. A w ślad za tym przychodzą reklamodawcy z dużymi pieniędzmi - mówili wydawcy internetowi na konferencji branżowej "Internet 2K6. Powrót boomu".

   Jest dobrze, a będzie lepiej - ten pogląd dominował na ubiegłotygodniowej dużej konferencji "Internet 2K6. Powrót boomu", która zgromadziła przedstawicieli większości głównych polskich firm związanych z rynkiem reklamy internetowej (organizatorem konferencji był serwis Internet Standard w partnerstwie m.in. z portalem Gazeta.pl). W sześć lat po pamiętnym światowym krachu spółek internetowych, określanym jako pęknięcie internetowej bańki mydlanej, przedstawicielom e-biznesu w Polsce dopisują humory. Internautów w Polsce przybywa (obecnie mamy ich 8-9 mln), portale i serwisy odwiedzane są już przez miliony użytkowników, którzy spędzają w sieci coraz więcej czasu, często kosztem innym mediów. Już prawie jedna trzecia polskich internautów to ludzie dorośli (25-39 lat), czyli najczęściej pracujący i mający dochody, co istotne dla biznesu internetowego.
   To wszystko zauważają reklamodawcy, którzy zostawiają w internecie z roku na rok więcej pieniędzy, oraz inwestorzy - wyceny spółek internetowych na giełdzie są na najwyższych poziomach od lat. - W zeszłym roku wydatki na reklamę online w Polsce, nie licząc reklamy w wyszukiwarkach internetowych, wyniosły 120 mln zł i stanowiło to 2,3 proc. ogółu wydatków reklamowych w kraju - oszacował Gwidon Humeniuk z firmy CR Media Consulting (to tylko rozliczenia gotówkowe, bez barteru). Na ten rok prognozuje on wzrost rynku do 165 mln zł, na rok przyszły - do 210 mln zł (co dałoby już internetowi 3,4 proc. udziału w całym polskim torcie reklamowym).
   Prawdziwym motorem rynku internetowego będzie broadband, łącza szerokopasmowe - mówiono na konferencji. Z przedstawionych badań i prognoz firmy SMG/KRC wynika, że obecnie już tylko niespełna 13 proc. internautów w Polsce, łącząc się w domu z siecią, robi to przez modem telefoniczny (reszta korzysta już z szybszych form dostępu), a do końca roku odsetek "modemowców" zmniejszy się jeszcze o połowę. Od rodzaju łącza bardzo zaś zależy zarówno czas i częstotliwość korzystania z internetu (aż 74 proc. posiadaczy stałego łącza korzysta z internetu codziennie), jak i to do czego ludzie wykorzystują internet (tacy użytkownicy bardziej intensywnie korzystają z poczty elektronicznej, robią zakupy przez internet, obsługują swój rachunek bankowy online, rezerwują bilety przez sieć czy uczestniczą w e-aukcjach).
   Wraz z rozwojem szerokopasmowego dostępu do sieci będzie szybko rósł zakres oferty, jaką wydawcy internetowi mogą zaproponować użytkownikom. Mowa przede wszystkim o przekazach wideo. - Zawartość witryn z interaktywnej staje się multimedialna - powtarzali uczestnicy konferencji. Michał Brański z zarządu portalu O2.pl mówił o powszechnie oferowanej telewizji internetowej i "wideo na żądanie" jako bardzo już nieodległej przyszłości. A to wszystko oznacza też nowe, bogate formy reklamowe - od spotów filmowych po atrakcyjne gry online z zaszytym przekazem reklamowym.

   Drugą dziedziną e-reklamy, której zgodnie wróżono w Polsce świetną przyszłość, jest reklama w wyszukiwarkach internetowych - takich jak Google, która w ubiegłym roku stała się drugą pod względem popularności witryną w Polsce (po portalu Onet.pl, a przed Wirtualną Polską). W USA udział tej formy promocji w całości wydatków na reklamę online wynosi 40 proc., w Polsce - tylko 9 proc. - To m.in. dlatego, że w Polsce małe i średnie przedsiębiorstwa, które są głównymi klientami wyszukiwarek, często nie mają jeszcze nawet witryn internetowych. Ale to się będzie zmieniać - mówił Artur Banach z polskiej wyszukiwarki Nesprint.pl.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 12-02-2006

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.