informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 62 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Amazon.com - wzrost sprzedaży, spadek kursu
   Grupa Amazon.com sprzedała w ubiegłym roku towary za prawie 8,5 mld dol. - to o 23 proc. więcej niż w roku poprzednim. Ale swymi najnowszymi wynikami finansowymi, podobnie jak parę dni wcześniej Google, rozczarowała inwestorów

   Kondycja Amazon.com jest bacznie obserwowana jako barometr formy całego handlu w internecie. Nic dziwnego - firma poza tym, że jest największym hipermarketem internetowym, jest też drugim pod względem popularności (po serwisie aukcyjnym eBay) światowym serwisem e-handlowym. W szczytowym dniu przed świętami Bożego Narodzenia sklepy grupy Amazon.com sprzedawały średnio 41 towarów na sekundę.
   W czwartek wieczorem firma podała kwartalne i roczne wyniki finansowe. Okazało się, że jej sprzedaż wzrosła ale zyski netto spadły - w całym roku do 359 mln dol. (z 588 mln dola. w roku 2004). Inwestorów zawiódł głównie ostatni kwartał. Przychody Amazon.com wzrosły wówczas o 17 proc. do 2,98 mld dol., ale analitycy spodziewali się, że będzie to o 100 mln dol. więcej. W dodatku kwartalny zysk netto spadł do 199 mln dol. wobec 346,7 mln dol. rok wcześniej.
   Wśród przyczyn niższych od oczekiwanych zysków Amazon.com jest wzrost kosztów dostaw i duże inwestycje. Tylko w ostatnim kwartale Amazon.com wydał 132 mln dol. na nowe technologie. Firma w ramach programów promocyjnych oferuje klientom darmowe lub zniżkowe przesyłki towarów. Dobrze to wpływa na przychody, ale gorzej na zyski, bo koszty takich przesyłek spółka musi wziąć na siebie. Analitycy bacznie przyglądają się też konkurencji na rynku internetowego handlu detalicznego. I uważają, że staje się ona coraz ostrzejsza, w miarę jak tradycyjne sieci handlowe - np. Wal-Mart Stores czy Target Corp. - wchodzą w handel online.
   Po tych informacjach kurs Amazon.com na giełdzie Nasdaq spadł w piątek po otwarciu sesji giełdowej o prawie 12 proc. Przypomnijmy, że dwa dni wcześniej giełda podobnie zareagowała na wyniki finansowe innego internetowego potentata - firmy Google, która wprawdzie zanotowała duży wzrost i przychodów, i zysków, jednak nie tak mocny, jak życzyliby sobie inwestorzy.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 05-02-2006

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.