informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 59 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Rząd zabrał pieniądze na drogi
Rząd premiera Kazimierza Marcinkiewicza zapowiada przyspieszenie budowy dróg, ale nie wiadomo za co. Tymczasem na swoim ostatnim posiedzeniu rząd po raz kolejny obciął w budżecie wydatki na drogi i przekazał je na "sfinansowanie przewozów kolejowych na poziomie oczekiwań społecznych"

W ostatnią sobotę premier Kazimierz Marcinkiewicz ogłosił, że od przyszłego roku akcyza na paliwa nie wzrośnie. W budżecie może z tego powodu zabraknąć 1,2 mld zł. Zdaniem premiera niedobór uda się uzupełnić m.in. dzięki przyspieszeniu budowy dróg i autostrad (ale nie wyjaśnił, dlaczego drogowe przyspieszenie ma napełnić budżet).

Jak te zapowiedzi mają się do faktów? Rząd już skierował do Sejmu projekty ustaw, które dramatycznie zmniejszą kwoty przekazywane na drogi z podatków od kierowców.

O połowę, do nieco ponad 1 mld zł, zmniejszy się budżet Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na budowę, remonty i utrzymanie dróg krajowych. Dotąd szło na to 12 proc. wpływów z akcyzy od paliw. Teraz część podatków od kierowców będzie przeznaczana na dofinansowanie kolei.

Na tym nie koniec. Rząd chce też utworzyć Fundusz Kolejowy i na jego konta przelewać jedną piątą dochodów z opłaty paliwowej. To kolejny haracz, który płacą kierowcy - 9 gr od każdego litra paliwa. Wprowadzono go w 2004 r., pieniądze zasilały Krajowy Fundusz Drogowy. Miał on gromadzić środki na polski wkład do inwestycji drogowych z funduszy UE (bez tego wkładu unijne pieniądze przejdą nam koło nosa).

Ale apetyty kolei są większe. We wtorek rząd wprowadził autopoprawkę do dopiero co przyjętych planów na przyszły rok. Uznano, że 60 mln zł z budżetu na dopłaty do przewozów międzywojewódzkich nie starczy na "sfinansowanie przewozów kolejowych na poziomie oczekiwań społecznych". I znów z wydatków drogowych postanowiono zabrać 190 mln zł.

W sumie rządowe projekty oznaczają 1,4 mld zł mniej na budowę, remonty i utrzymanie dróg.

Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: bg

Data dodania: 01-12-2005

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.