informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 50 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Pogodynek na urlopie reklamuje jogurt
Najpopularniejszy TVN-owski prezenter pogody - Tomasz Zubilewicz - nie uzgodnił z szefami swojego udziału w kampanii reklamowej jogurtu, za co może nawet stracić pracę.

Zubilewicz, niegdyś prezenter pogody w telewizji publicznej, obecnie związany z TVN (od początku istnienia tej stacji), bierze udział w kampanii promocyjnej "Podejmij wyzwanie Actimela", która potrwa do połowy listopada. Niestety, mimo odpowiedniego zapisu w kontrakcie, nie uzgodnił swoich planów z szefostwem. Został urlopowany i przynajmniej do końca kampanii nie będzie się pojawiał w prognozie TVN i TVN 24. Wyjątkowo może poprowadzić program na kanale tematycznym TVN Meteo.

Kwestia udziału dziennikarzy z programów informacyjnych w przedsięwzięciach komercyjnych pojawiała się w ostatnich latach kilkakrotnie. Wykorzystywanie zaufania zbudowanego przez prezenterów jest na pewno korzystne z punktu widzenia reklamodawcy. Widz, mimo świadomości, że ogląda reklamę, często ulega zbudowanej wcześniej aurze bezstronności i obiektywizmu. Z drugiej strony, takie działanie obniża wiarygodność programu informacyjnego, samego dziennikarza i stacji, dla której pracuje. Sprawę tę uregulowała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, wydając w 2000 r. rozporządzenie, z którego wynika, że "zakazane jest wykorzystanie głosu lub wizerunku osób, które prowadziły audycje informacyjne i publicystyczne lub audycje dla dzieci w programie radiowym w okresie krótszym niż trzy miesiące przed nadaniem reklamy".

Telewizyjna Panorama straciła z tego powodu swój najbardziej charakterystyczny głos, który zachwala obecnie usługi giganta telekomunikacyjnego. Problemy z KRRiTV miał Tomasz Lis, kiedy reklamował swoją książkę tuż po odejściu z TVN. W sprawie Zubilewicza na razie nikt nie podjął tego wątku, ale jeśli uznać prognozę pogody za program informacyjny (co wydaje się oczywiste i jest zgodne z definicjami), kara nie powinna ograniczyć się do wysłania dziennikarza na urlop.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: bg

Data dodania: 19-10-2005

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.