informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 59 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Telewizje wydają ogromne pieniądze na obsługę wyborów. Wieczór wyborczy, czyli mecz od końca
Telewizyjne relacje z wyborów zebrały ogromną widownię. Na ogłoszenie wyników czekało przed ekranami ponad 11 mln widzów. Ale potem szybko zajęliśmy się czym innym
Niedzielny wieczór wyborczy obejrzało w telewizji publicznej 5,2 mln widzów, podczas gdy serial "Na dobre i na złe" zbiera przed ekranami 6 mln osób. Czy szpital w Leśnej Górze interesuje Polaków bardziej niż to, kto zastąpi Aleksandra Kwaśniewskiego w Pałacu Prezydenckim?
W odróżnieniu od kampanii wyborczej trwającej już od kilku ładnych miesięcy sam "Wieczór wyborczy" jest widowiskiem o odwróconej dramaturgii. Tak, jakbyśmy w meczu piłkarskim oglądali najpierw wynik, a dopiero potem grę. W "Wieczorze" najpierw widzimy, kto zwyciężył, a potem komentatorzy mówią dlaczego.
W TVP 1 "Wieczór" wystartował o godz. 19.56, gdy do zakończenia głosowań zostawały jeszcze cztery minuty. "Jedynkę" oglądało wówczas 5,7 mln widzów. W ciągu czterech minut ta liczba wzrosła do ponad 7,4 mln, potem przez kolejne cztery minuty przekroczyła 7,7 mln osób.
W komercyjnej TVN, do której dostęp ma mniej rodzin, "Wybory 2005" o godz. 19.50 oglądało 2,6 mln widzów, a o 20, gdy podano wynik, było ich już 3,76 mln. W chwili więc, gdy ogłoszono zwycięstwo Tuska, programy wyborcze TVP 1 i TVN oglądało łącznie ok. 11,5 mln osób!
Jednak gdy wyniki były już znane, widzowie zaczęli odpływać. O godz. 20.09 ponad 371 tys. widzów "Jedynki" przełączyło się na TVP 2, żeby obejrzeć "Europa da się lubić". Inni przerzucali się na TVN, żeby zobaczyć sondaże wykonane przez konkurencyjną firmę badawczą. Byli też tacy, którzy wybrali "Rodzinę zastępczą" w Polsacie.
- 5,2 mln widzów w programie publicystycznym to jak na niedzielny wieczór bardzo dobrze - mówi Edyta Łyszkowska z firmy badawczej AGB Nielsen Media Research, monitorującej widownię telewizyjną.
Znaczna część obejrzała wieczory wyborcze do końca. O godz. 21.57 TVP 1 oglądało ponad 4 mln Polaków, a TVN w tym samym czasie zgromadził 2,8 mln osób.
To właśnie dla nich stacje telewizyjne robią wyborcze maratony i wydają duże pieniądze. Wartość przetargu na wykonanie sondaży ogłoszonego przez TVP wynosiła 3,3 mln zł netto (bez VAT), czyli ponad milion dolarów.
Wartość kontraktu między TVN i firmą GfK Polonia nie jest znana, ale na pewno jest niebagatelna. A badania są tylko jedną z pozycji w kosztorysie stacji telewizyjnych relacjonujących wybory.
Notowany na giełdzie TVN poinformował nawet inwestorów, że III kwartał będzie trudny finansowo m.in. ze względu na wybory.

Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: bg

Data dodania: 13-10-2005

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.