informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 38 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Tanie linie lotnicze wcale nie takie tanie
   Tak zwane „tanie linie lotnicze” nie zawsze są tak tanie, jak wskazywałaby na to ich nazwa. Jeśli bowiem weźmiemy pod uwagę cenę biletu powiększoną o inne opłaty, ogólne koszty przelotu mogą nie wydać się już tak atrakcyjne. W ofercie tanich linii tym trudniej się zorientować, że podają one zwykle tylko cenę biletu, bez informacji o innych opłatach. A te zwykle znacznie przewyższają pierwotną cenę biletu.
   Kalkulacje tanich przewoźników bywają czasem bardzo dziwne. Z analizy przeprowadzonej przez „Rzeczpospolitą” wynika, że opłata lotniskowa w jednej linii może być dwukrotnie wyższa, niż u konkurencji. Dzieje się tak pomimo faktu, że opłaty te powinny być jednakowe w przypadku odprawy pasażera na tym samym terminalu tego samego lotniska.
   Na trasie Warszawa – Londyn linie lotnicze Wizz Air doliczają 152 zł opłaty lotniskowej, natomiast linie SkyEurope 122 zł. Tymczasem odprawiające pasażerów na dwukrotnie droższym terminalu linie CentralWings mają niższe opłaty lotniskowe.
   W odpowiedzi na pytania gazety dotyczące wysokości opłat prezes Wizz Air Josef Varadi usprawiedliwił wysokie ceny umowami z lotniskami i zapowiedział ich obniżenie po renegocjacji umów. Tak się jednak składa, że Wizz Air nie powinien płacić innych cen za pasażerów, niż konkurenci. Byłoby to bowiem sprzeczne z unijnym prawem.
   W przypadku linii lotniczych Wizz Air wątpliwości budzi także wysokość naliczanych dopłat za paliwo. Z obliczeń „Rzeczpospolitej” wynika, że dopłaty te w niektórych przypadkach mogą pokrywać nawet połowę całkowitego kosztu paliwa.
   Wątpliwości co do sposobu informowania o cenach biletów przez tanie linie mają Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze oraz Urząd Lotnictwa Cywilnego. Instytucje te uważają, że do opłat lotniskowych powinny być zaliczana jedynie opłata pasażerska, wszelkie inne opłaty powinny być wliczane w cenę biletu.


Źródło: Bankier.pl - Polski Portal Finansowy
Dodał: pp

Data dodania: 19-07-2005

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.