informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 54 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Jak polskie firmy podbijają świat

   Trzy lata temu Amica, producent sprzętu AGD, przejęła od duńskiego koncernu GRAM fabrykę lodówek, a rok później niemieckiego producenta Premiere. Unimil kupił swoją spółkę matkę, niemiecką Condomi International. Wadowicki Maspex, producent soków, zainwestował w firmę węgierską. Polskie firmy, od lat działające na rynkach zagranicznych, rozwijają sieci dystrybucyjne, przejmują pośredników, kupują podupadające fabryki. Nie wiadomo kiedy, niektóre wyrosły na światowych liderów.
   Wśród najaktywniejszych eksporterów na pierwszym miejscu wymienia się podmioty z branży rolniczo-spożywczej, choć niewielu dostawcom żywności udało się zdobyć znaczącą pozycję na rynkach zagranicznych. Do wyjątków należą Bakoma, popularny na rynkach wschodnich producent wyrobów mleczarskich, i Mlekovita, która całkiem nieźle radzi sobie u naszych zachodnich sąsiadów - w ub.r. mazowiecka firma wysłała na eksport 40 proc. swoich produktów. Dzięki akcesji Polski do Unii Europejskiej, eksport produktów rolno-spożywczych do państw Unii wzrósł o ponad 60 proc.
   Do największych jednak eksporterów należą spółki motoryzacyjne zachodnich koncernów, firmy oponiarskie oraz producenci części samochodowych. Polskim potentatem w branży jest Inter Groclin - firma stworzona przez Zbigniewa Drzymałę, właściciela pakietu większościowego giełdowej już spółki. Dziś prawie cała produkcja przedsiębiorstwa trafia na rynki UE. Firma chwali się, że blisko 2 proc. eksportu Polski do krajów Unii pochodzi z jej zakładów produkujących wyposażenie i akcesoria samochodowe.
   Na razie Polska nie może jeszcze pochwalić się rodzimej produkcji autami osobowymi. Na razie, bo już dziś przebojem na ulice europejskich miast wjeżdża firma Solaris Bus & Coach. Rodzinna spółka państwa Solange i Krzysztofa Olszewskich już teraz konkuruje z takimi gigantami, jak Scania i Mann.
   W 2004 r. Solaris Bus & Coach sprzedała 3 razy więcej autobusów za granicę niż w kraju, a ostatnio wygrała przetarg na dostawę 130 autobusów przegubowych dla Berlińskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej.
   Od lat rynek europejski zdobywają polskie meble. W końcu 2003 r. udział tych produktów w rynku UE wynosił 3,7 proc. Polscy producenci dostarczają także najwięcej mebli do sieci sklepów Ikea. Jedną ze składowych sukcesu firm polskich za granicą jest właściwa relacja jakości do ceny.
   A jednak w czołówce europejskiej znajdą się ci, którzy wyjdą poza standardy. Fakro, firma ze 100-proc. kapitałem polskim, ma na swoim koncie kilkanaście zgłoszeń patentowych. Jej nowoczesne produkty powstają w dziale badań zatrudniającym 25 inżynierów. Ten drugi pod względem wielkości na świecie producent okien dachowych szacuje swój udział w rynku globalnym na poziomie 17 proc. Sprzedaż na eksport stanowi 70 proc. produkcji firmy. Obok nagród przyznawanych przez klientów z rynków zagranicznych Fakro posiada certyfikaty francuskie, niemieckie i brytyjskie.
   O wysokiej jakości produktów i usług firm polskich świadczą nie tylko certyfikaty, ale też pozycje w rankingach światowych.
   Nawet w branży informatycznej, która nie należy do najmocniejszych stron polskiej przedsiębiorczości, zdarzają się u nas prawdziwe rodzynki. Dwa miesiące temu Mysłowiecki Logotec Engineering znalazł się na liście 25 najbardziej innowacyjnych firm świata. Spółka produkuje oprogramowanie w zestawieniu przygotowanym przez dział Microsoft Corporation. Firma znana jest nie tylko w Europie Zachodniej, ale też w USA i Japonii.
   Nie ustępuje jej Comarch uznany ostatnio przez International Data Corporation, firmę zajmującą się badaniem globalnego rynku teleinformatycznego, za jednego z 10 największych dostawców systemów dla telekomunikacji na świecie. Najbardziej popularnymi produktami Comarchu są system bilingowy dla firm telekomunikacyjnych oraz system zapewniający wgląd do zarządzania sieciami telekomunikacyjnymi.
   Szansą na sukces mogą być produkty niszowe, o charakterze lokalnym, które nie będą miały konkurenta krajowego.



Źródło: Bankier.pl - Polski Portal Finansowy
Dodał: pp

Data dodania: 05-04-2005

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.