informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 1 gość
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Komórki i biznes nakręcają telekomunikację
Konkurenci coraz śmielej atakują Telekomunikację Polską. W I kwartale firma straciła pokaźny kawałek rynku w połączeniach międzynarodowych, międzymiastowych i na komórki. Zupełnie inaczej ma się rzecz z będącym wciąż w ofensywie komórkowym ramieniem grupy, Centertelem.
Zarząd TP SA zakłada na cały bieżący rok 3-5 proc. wzrost przychodów. Na razie, w I kwartale, udało się osiągnąć wzrost rzędu 2,4 proc. do 4,6 mld zł. Z pewnością wpływ na to mieli konkurenci TP SA. Z udostępnionej na stronach internetowych TP SA prezentacji wynika, że na najgroźniejszego konkurenta w tzw. połączeniach dalekosiężnych wyrasta działający na naszym rynku szwedzki operator Tele2. W połączeniach międzynarodowych wyszarpał już blisko 11 proc. rynku.
Tylko w przypadku liczby linii telefonicznych zmiany są symboliczne. TP SA króluje niepodzielnie z ponad 90 proc. rynku. Gigantowi z około 11 mln abonentów nie są w stanie specjalnie zagrozić następni w kolejce: Netia (425 tys. abonentów) i Telefonia Dialog (410 tys.).
Przychody z połączeń głosowych w TP SA spadły w ciągu roku o 11,6 proc. z 1,85 mld zł do 1,63 mld zł. Nie były w stanie tego zrekompensować dobre wyniki w dziedzinie transmisji danych - 4,7 proc. wzrost. Niemniej zysk netto w I kwartale wzrósł ponadtrzykrotnie do 611 mln zł, co można wiązać m.in. ze znacznym ograniczeniem inwestycji (tylko 600 mln zł przy 4 mld zł rocznego planu). Firma ogranicza też koszty. Zredukowano zatrudnienie o 4,6 tys. osób (trzy czwarte planu na cały rok), ograniczając koszty osobowe o 16 proc.

Z prezentacji dla inwestorów wynika także, że
• z nowych planów taryfowych skorzystało 300 tys. abonentów, z czego 73 proc. wybrało ofertę darmowych weekendów w zamian za wyższy abonenament;
• Abonenci znów w większym stopniu korzystają z wdzwanianego dostępu do internetu (dial up) po znacznym spadku w ubiegłym roku. W ten sposób internauci surfowali po sieci prawie 2 mld minut, podczas gdy w III kwartale ubiegłego roku było to 1,84 mld minut.

Motorem grupy w I kwartale był Centertel, operator sieci Idea, który zanotował wzrost przychodów w skali roku o 36 proc. Gorszą informacją dla spółki jest spadek średniego miesięcznego przychodu od klienta, który w ciągu ostatniego kwartału zmniejszył się z 73 do 70 zł. Liczba użytkowników telefonii komórkowej w Polsce osiągnęła 18,5 mln, z czego 6 mln przypadło na Centertela. Firma zdecydowanie poprawiła swoją rentowność - zarobiła na czysto 69 mln zł, podczas gdy przed rokiem zanotowała stratę w wysokości 66 mln zł.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 15-05-2004

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.