informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 66 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Setki milionów dla stoczni
   Przez trzy lata polskie stocznie mogą dostać od państwa nawet 350 mln zł. Wszystko dzięki ustawie o 6-proc. dopłatach do statków budowanych ze stratą.
   Te pieniądze mają częściowo zrekompensować straty naszych stoczni spowodowane słabnącym dolarem i prawie 300-proc. wzrostem cen stali.
   Sejm ekspresowo - dwa dni po pierwszym czytaniu - i prawie jednogłośnie przegłosował ustawę w czwartek. Na najbliższym posiedzeniu, w połowie marca zajmie się nią Senat. Cały proces legislacji - ze złożeniem podpisu przez prezydenta i publikacją w Dzienniku Ustaw - musi się zamknąć do końca marca.
   Skąd ten pośpiech? W kwietniu przestanie zapewne obowiązywać rozporządzenie Rady Wspólnoty Europejskiej w sprawie tymczasowych mechanizmów ochronnych dla przemysłu stoczniowego. UE nie zdołała bowiem udowodnić Korei Południowej stosowania praktyk dumpingowych.
   Pod koniec 2004 r. Światowa Organizacja Handlu (WTO) ogłosiła, że Koreańczycy nie złamali umów międzynarodowych, subsydiując produkcję statków. Unijny mechanizm 6-proc. dopłat miał być formą walki z nieuczciwą konkurencją azjatyckich stoczni. Po przegranej Europy przed WTO, brakuje podstaw do jego stosowania.
   Koniec marca to ostatni moment dla polskich stoczni, żeby dostać pieniądze. Dopłatami z budżetu państwa mogą być objęte kontenerowce (w tym papierowce), produktowce (czyli statki do przewozu paliw), chemikaliowce i gazowce zakontraktowane między 24 października 2002 r. a 31 marca 2005 r. i dostarczone armatorom po wejściu w życie ustawy.
   Stocznia Szczecińska Nowa liczy na to, że te warunki spełni 27 statków wybudowanych w latach 2005-07. Łączna suma dopłat wyniosłaby do 200 mln zł. Stocznia Gdynia podaje liczbę 26 statków (do 150 mln zł).
   W tym roku dopłaty mają być w maksymalnej wysokości 6 proc. kontraktów. To oznacza 80 mln zł dla Szczecina i 30 mln zł dla Trójmiasta.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 06-03-2005

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.