informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 79 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

W internecie pojawił się sponsoring serwisów
   Czy sponsorzy zafundują nam darmowy dostęp do płatnych treści internetowych i mobilnych? Taki model zyskuje coraz większą popularność w USA. Zdarza się także w Polsce, choć jeszcze bardzo rzadko.
   Zasoby internetowej witryny dziennika "The Wall Street Journal", serwisy komórkowe telewizji CNN czy rolka agencji Bloomberg dla palmtopów to usługi płatne. Jednak od niedawna ich użytkownicy za niektóre treści płacić już nie muszą. Robią to za nich sponsorzy.
   Za dostęp do swych artykułów na stronie internetowej "The Wall Street Journal" pobiera normalnie ok. 7 dol. miesięcznie. Jednak od pewnego czasu holenderski koncern Philips produkujący m.in. elektronikę domową wykupuje kilkanaście wybranych artykułów gazety (zarówno archiwalnych, jak i z bieżącego wydania), po czym udostępnia je bezpłatnie internautom. Odwiedzającym serwis WSJ.com otwiera się wówczas dodatkowe okno, z którego dowiadujemy się, że darmowy dostęp do tekstów jest możliwy dzięki Philipsowi. I nie są to bynajmniej materiały na temat działalności sponsora, nie pojawia się w nich jego nazwa - można znaleźć wśród nich teksty choćby o źródłach alternatywnej energii czy makroekonomii.
   Wykupywane przez Philipsa artykuły to zaledwie promil zawartości internetowej strony "WSJ". Znacznie dalej poszła telewizja CNN, która od pięciu lat oferuje grupę serwisów dla użytkowników komórek i palmtopów pod wspólną nazwą CNN Mobile. Jeden z serwisów zawiera krótkie informacje o ważnych wydarzeniach, których otrzymywanie kosztuje 5 dol. miesięcznie. Ostatnio CNN wraz z firmą Xerox uruchomiła nowy serwis komórkowy dający abonentom bezpłatny dostęp do materiałów na temat dziesięciu najważniejszych wydarzeń dnia. Według Kevina Razviego, szefa działu sprzedaży CNN International, jest to pierwszy tego rodzaju serwis w całości opłacony przez reklamodawcę (Xeroksa). Z kolei agencji informacyjnej Bloomberg udało się znaleźć sponsora, który wspiera finansowo jej serwis dla posiadaczy palmtopów. Został nim General Motors promujący w ten sposób swoją markę Cadillac.
   Komentatorzy podkreślają, że sponsorowanie zawartości płatnych serwisów internetowych lub komórkowych jest korzystne dla wszystkich stron - zwłaszcza w dobie coraz większego szumu reklamowego (natłoku reklam, w którym ginie pojedynczy przekaz) oraz rozdrażnienia internautów reklamami w internecie powiększającego się w miarę wzrostu tego rynku. Opisany model sponsoringu powoduje, że sponsorzy eksponują swoje marki, nie wywołując irytacji odbiorcy. Media dostają gotówkę, a klient otrzymuje za darmo coś, za co inaczej musiałby płacić. W dodatku wydawca internetowy ma okazję pokazać za darmo użytkownikom zalety swego zakodowanego serwisu - może część z nich w przyszłości wykupi do niego abonament.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 05-12-2004

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.