informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 61 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Hotspoty - gdzie i za ile
   Dobra wiadomość dla podróżujących biznesmenów. W Polsce szybko przybywa hot spotów - czyli punktów, w których mogą bezprzewodowo połączyć się z internetem, by prowadzić interesy. Gorsza dla zwykłych internautów - skoro przedsiębiorcy są gotowi płacić za tę usługę, nie będzie rozległej sieci bezpłatnych hot spotów.
   Poranna kawa w ulubionej kafejce, rogalik z czekoladą i obowiązkowe sprawdzenie poczty elektronicznej - to nie scenariusz poranka francuskiego bon vivanta, lecz początek dnia handlowców przemierzających Polskę. Aby być stale w kontakcie z firmą i klientami, muszą mieć dostęp do internetu. Zapewnić mają im to hot spoty, które rosną jak grzyby po deszczu w polskich kawiarniach, restauracjach, hotelach, a nawet na stacjach benzynowych.
   Pod koniec ubiegłego roku nie było ich nawet stu. W ciągu kilkunastu miesięcy ta liczba wzrosła trzykrotnie. I nadal rośnie. Wystarczy mieć laptop wyposażony w odpowiednią kartę i można bez przeszkód surfować po sieci na polskich lotniskach czy na zabytkowych rynkach największych miast.
   Co tydzień w Polsce przybywają cztery hot spoty. Skąd ten boom? Niektóre firmy, jak międzynarodowy koncern Hewlett Packard, otwierają je z przyczyn wizerunkowych, operatorzy komórkowi poszerzają w ten sposób ofertę swoich usług transmisji danych, a małe niezależne spółki traktują to jako sposób na biznes.
   Hot spotów jest już ponad 320. Najwięcej, bo prawie 200, uruchomili operatorzy komórkowi - Centertel, Polkomtel i PTC. Z hot spotów Ery można skorzystać już na Starym Mieście w Warszawie, Krakowie i we Wrocławiu, Idea uruchomiła swoje m.in. na lotniskach w Bydgoszczy, Poznaniu, Szczecinie i we Wrocławiu. Najmniej prężny w tej rywalizacji Plus ma hot spoty m.in. na poznańskim i bydgoskim starym rynku i na lotniskach w Katowicach, we Wrocławiu i w Poznaniu.
   - Rozszerzając ofertę, koncentrujemy się głównie na obiektach użyteczności publicznej - podkreśla Tomasz Sala z Plus GSM.
   Firma zapowiadała uruchomienie ok. 100 punktów do końca roku. Udało się zrealizować zaledwie jedną czwartą planu, bo Plus skupił się na razie na rozwoju sieci UMTS.
   Pierwszym operatorem, który przełamie barierę 100 punktów, będzie najprawdopodobniej Idea, która pod koniec października miała ich już 96.
   Ponad 10 hot spotów uruchomiły dwie mniejsze firmy - warszawska Spotnet (dla której jest to podstawowa działalność) i krakowska 123wifi (własność notowanego na giełdzie Sterprojektu).
   - Do końca roku w naszej sieci będzie kilkadziesiąt punktów dostępowych - mówi Agnieszka Korzeniewicz-Burzyńska ze Spotnetu. Firma pojawiła się w kilku hotelach i sieci kawiarni Daily Café w Gdańsku, Poznaniu i Warszawie. - Na rynku zaczyna się robić tłoczno. Liczba atrakcyjnych lokalizacji się zmniejsza - podkreśla Korzeniewicz-Burzyńska.
   Spotnet chce uruchamiać hot spoty tylko w tych miejscach, gdzie ludzie pytają o możliwość korzystania z Wi-Fi. Tymczasem w wielu dobrych polskich hotelach nie ma zainteresowania tą usługą.
   123wifi we współpracy z Intelem i Cisco uruchomiła darmowe hot spoty m.in. w kopalni soli w Wieliczce, w krakowskich Sukiennicach, na placu Zdrojowym w Krynicy i na starym rynku we Wrocławiu. - Naszym celem nie było stworzenie komercyjnej sieci, ale promocja Wi-Fi w Polsce - mówi Jarosław Suliga odpowiedzialny za projekt w 123wifi.
   Własną sieć rozwija HP, szósty pod względem uruchomionych w naszym kraju hot spotów. HP Hotspots można znaleźć w sieci kawiarni Cofee Heaven i na kilku stacjach Statoil.
   Nie spełniły się za to zapowiedzi American Restaurants, operatora restauracji KFC i Pizza Hut, który do lutego 2004 r. miał uruchomić we współpracy z firmą Surf and Sip ok. 50 punktów dostępowych.
   - Obecnie funkcjonują tylko dwa. Zmieniliśmy partnera i najprawdopodobniej w lutym lub marcu 2005 r. uda nam się uruchomić zapowiadane 50 hot spotów. Znajdą się one tylko w tych lokalizacjach, w których będziemy mieli pewność, że ktoś z nich korzysta - mówi Jarosław Kacprowski, główny informatyk American Restaurants. W Polsce jest w sumie 115 restauracji sieci.
   Korzystanie z hot spotów podlega sezonowym wahaniom. Więcej logowań do systemów występuje w okresie turystycznym. - Z jednego hot spotu korzysta dziennie średnio od kilku do kilkunastu osób - mówi Tomasz Sala. To stosunkowo niewielki ruch i - jak wynika z badań dostawców - większość z użytkowników to osoby, które z racji wykonywanej pracy często podróżują po Polsce. Do nich właśnie starają się trafić dostawcy usług.
   - Nasz oferta skierowana jest do osób, które dużo podróżują. Nie sądzę, żeby KFC czy Pizza Hut zmieniły się w kafejki internetowe. Przy obecnych cenach ludzie wolą korzystać z taniego internetu szerokopasmowego w domu - mówi Jarosław Kacprowski z American Restaurants.
   - Staramy się przyciągnąć głównie handlowców i podróżujących biznesmenów. Interesują nas także młodzi ludzie z nieco wyższym statusem, którzy korzystają z elektronicznych gadżetów i chcą sprawdzać np. pocztę - mówi Agnieszka Korzeniewicz-Burzyńska ze Spotnetu.
   Dla operatorów komórkowych WiFi jest usługą skierowaną głównie do klientów biznesowych.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 15-11-2004

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.