informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 53 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Badania internautów w Polsce. Modem wciąż popularny
   Polscy internauci wydają średnio na połączenia z internetem 56 zł miesięcznie. Dwie piąte z nich nadal łączy się z siecią przez modem telefoniczny, a ich zainteresowanie przejściem na łącze stałe jest niewielkie.
   Mowa o osobach łączących się z siecią z domu. Opublikowane w piątek wyniki badań firmy Ipsos (przeprowadzonych na reprezentatywnej grupie tysiąca osób) wskazują, że w swoich domach korzysta z internetu 17 proc. Polaków (jedna trzecia Polaków posiada komputer osobisty w gospodarstwie domowym, z czego połowa pecetów jest podłączona do sieci). W ogóle z sieci korzysta w Polsce 33 proc. osób, łącząc się m.in. z pracy, kawiarni internetowych itp.
   Rośnie popularność łączy szerokopasmowych - z łącza stałego opartego na sieci telefonicznej (indywidualnego lub dzielonego na kilku użytkowników) korzysta w domach 36 proc. internautów. Dodatkowo 6 proc. używa łącza stałego opartego na sieci telewizji kablowej.
   Najpowszechniejszą metodą łączenia się z siecią pozostaje jednak tradycyjny modem telefoniczny, tzw. dial-up. Korzysta z niego 42 proc. indywidualnych użytkowników internetu (choć jeszcze dwa-trzy lata temu była to przytłaczająca większość).
   Co ciekawe, zainteresowanie wśród modemowców posiadaniem stałego łącza w domu jest niewielkie. Aż 70 proc. w ogóle nie jest zainteresowanych jego instalacją. Z badań Ipsosu wynika, że akceptowalną przez klientów ceną za taką usługę byłoby 50 zł miesięcznie (40 zł uznawano za dobrą okazję). Obecnie średnia kwota wydatków na internet wśród domowych użytkowników to 56 zł miesięcznie (połowa osób wydaje poniżej 50 zł, a tylko około 8 proc. ponad 100 zł miesięcznie).
   Cena to zdaniem uczestników badania podstawowa bariera w popularyzacji internetu w Polsce. Wskazało ją aż 68 proc. badanych. Często wymieniano także brak czasu na korzystanie z sieci i obawy przed wirusami i podstępnymi dialerami.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 01-11-2004

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.