informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 65 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Chińczycy zainwestują w Gdyni
   Większość udziałów terminalu cargo Wolny Obszar Gospodarczy w gdyńskim porcie kupiła spółka Hutchison International Port Holdings Limited kontrolowana przez Li Ka-Shing - najbogatszego człowieka Azji. Firma planuje wzrost zatrudnienia i wielomilionowe inwestycje w gdyńskim porcie.
   Spółka kontrolowana przez Li Ka-Shinga, którego majątek szacuje się na 12 mld dol., zakupiła większość udziałów w gdyńskim terminalu cargo Wolny Obszar Gospodarczy. WOG przeładowuje rocznie około pół miliona ton towarów.
   Działająca od 10 lat Hutchison International Port Holdings Limited (HPH) zarządza portami na całym świecie. Jest częścią wielobranżowego giganta Hutchinson Whampoa z Hongkongu (m.in. nowe technologie, nieruchomości). Zatrudnia on 100 tys. pracowników w 36 krajach, osiągnął w pierwszym półroczu ponad 10 mld dol. przychodów.
   W Europie HPH kontroluje już terminale kontenerowe w Felixtowe i Thamesport (Wlk. Brytania) oraz holenderskim Rotterdamie. HPH liczy na rozwój krajów Europy Wschodniej, w Gdyni ma zbudować terminal kontenerowy.
   - To szansa na rozwój przeładunków kontenerowych w naszym porcie - powiedział "Gazecie" prezes zarządu Portu Gdynia Jerzy Wieliński. - Dla WOG oznacza to perspektywę znacznego wzrostu zatrudnienia i zainwestowania dużych pieniędzy. Mówi się o kilkunastu milionach dolarów i stu osobach, które znajdą tam pracę.
   Prezes WOG Jerzy Czartowski powiedział nam, że choć transakcja sprzedaży została już podpisana, przejęcie akcji jeszcze nie nastąpiło. Szefowie WOG nie chcą podać wartości kontraktu.
   Według naszych informacji głownymi udziałowcami spółki są Stocznia Gdynia, Bank BPH i Kredyt Bank oraz członkowie zarządu.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 27-10-2004

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.