informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 64 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Badania marketingowe coraz tańsze
   Firmy w Polsce coraz lepiej znają klientów, bo wydają coraz więcej na badania marketingowe. Ten rynek z roku na rok rośnie, ale firmy badawcze narzekają na spadek cen.
   Większość amerykańskich miłośników kawy zaczęła ją pić regularnie po podjęciu pierwszej stałej pracy, a 6 proc. polskich rolników zamierza kupić w ciągu najbliższego roku komputer. Dla firm to bardzo ważne informacje - na ich podstawie podejmuje się decyzje o wprowadzeniu nowego produktu, jego promocji bądź wycofaniu ze sprzedaży. W gospodarce panuje coraz większa konkurencja i dlatego producenci przeznaczają coraz większe środki na badania. Np. dla polskiej filii koncernu Unilever, do którego należą takie marki jak Lipton, Domestos czy Knorr, pracuje ok. ośmiu firm badawczych. - Zdarzają się także prace, które zlecamy innym podmiotom. Poza tym stale współpracujemy z firmami badawczymi za granicą, np. w Londynie - mówi Agnieszka Getka, szefowa badań Unilever Polska. Z kolei polski oddział PepsiCo. zatrudnia cztery firmy badawcze.
   Dynamika wzrostu przychodów firm badawczych dopiero zaczęła zwalniać, co nie jest niczym nadzwyczajnym. Ciekawsze jest to, że w odróżnieniu od agencji reklamowych firmy badawcze nie miały do czynienia ze spadkiem wydatków. - Budżety badawcze są odsetkiem budżetów marketingowych i są ustalane przez firmy w identyczny sposób. Kiedy rynek reklamowy wyhamował, również w naszej branży spadła dynamika wzrostu, ale firmy kontynuowały badania po części dlatego, że to zjawisko było dla nich czymś nowym - mówi Krzysztof Kruszewski, prezes SMG/KRC A Millward Brown Co. Podkreśla on, że w krajach zachodnich rynek badań rośnie bardzo wolno - o blisko 2 proc. rocznie.
   Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO) zwraca uwagę, że szybciej od przychodów w ostatnich latach rośnie liczba wykonywanych badań. "Może to oznaczać, że ceny badań w ostatnich 10 latach w Polsce spadają" - czytamy w najnowszym katalogu tej organizacji. Kruszewski dodaje, że Polska jest jednym z najtańszych krajów w Europie. - Ceny badań rynku są pochodną dwóch zjawisk - ogólnego poziomu cen w kraju oraz dostępności wykwalifikowanych badaczy. Wyższe ceny są tam, gdzie jest niska podaż fachowców, natomiast taniej jest w krajach, gdzie specjalistów jest dużo - zaznacza prezes SMG/KRC A Millward Brown Co. - U nas jest o tyle dziwnie, że mamy stosunkowo niskie ceny w ogóle, a do tego tanie badania - konkluduje Kruszewski.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 25-10-2004

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.