informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 1 gość
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Silny głos UMTS
   Sieci telefonii trzeciej generacji UMTS rozwijają się nie dzięki multimediom, jak zakładano, ale dzięki zwykłym, tanim połączeniom głosowym. Rynek masowy dla nowej technologii w Europie pojawi się w przyszłym roku, zaś w Polsce dopiero dwa lata później.
   Komórka trzeciej generacji jest bardziej "terminalem multimedialnym" niż telefonem. Rozmowy wideo, wyrafinowane gry sieciowe, przesyłanie zdjęć, ściąganie dużych plików z internetu, np. z muzyką, czy oglądanie filmów umożliwia transmisja danych z prędkością sięgającą 384 kb/s, a w idealnych warunkach - nawet 2 MB/s. Co więcej, można korzystać jednocześnie z kilku usług.
   Według danych przedstawionych we wtorek przez analityka Gartnera Jasona Chapmana liczba użytkowników UMTS do końca tego roku wyniesie 11 mln (inna firma badawcza Ovum prognozuje, że będzie ich 15 mln).
   Zdaniem Chapmana wprowadzanie sieci UMTS niesie spore niespodzianki. Jako pierwsza "próbę ogniową" przeszła firma z Hongkongu Hutchison Whampoa. Uruchamiając na początku ub.r. w Wielkiej Brytanii i we Włoszech pierwsze komercyjne sieć UMTS w Europie pod marką "3", zakładała, że zasilą je głównie biznesmeni. Tymczasem upodobała je sobie młodzież.
   Fałszywe okazało się też założenie, że telefony UMTS będą sprzedawane bez konieczności subsydiowania - firma musi to robić podobnie jak operatorzy GSM.
   Najważniejsze jednak, że zamiast multimediami firma UMTS podbija rynek zwykłymi, ale tańszymi połączeniami telefonicznymi. Np. na rynku brytyjskim konkurencyjna sieć Orange ma z transmisji danych 17 proc. swoich przychodów, sieć O2 - 21 proc., a "3" - tylko 14 proc. Ale Hutchison nie powinien narzekać: średni miesięczny przychód od klienta tzw. ARPU wynosi w jego sieci najwięcej na Wyspach - 43 funty (76 dol.). Wszystkie jego sieci UMTS mają już ponad 3,2 mln użytkowników.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 07-09-2004

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.