informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 54 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

FSO żegna Daewoo w nazwie
   Akcjonariusze żerańskiej fabryki postanowili we wtorek, że firma wróci do tradycyjnej nazwy Fabryka Samochodów Osobowych (FSO).
   Z nazwy żerańskiej fabryki zniknie nazwa koreańskiego koncernu Daewoo, który od marca 1996 r. był strategicznym inwestorem w FSO. Żerańska firma wróci też do tradycyjnego znaku firmowego, a produkowane przez nią auta będą się nazywać Lanos FSO i Matiz FSO. 
   Zmiana nie będzie miała wpływu na naszą działalność. Od kilku lat po upadku naszego właściciela sami sobie radzimy - stwierdził Janusz Woźniak, prezes (jeszcze) Daewoo-FSO Motor.
   Umowę o prywatyzacji FSO przez koreański koncern Daewoo podpisano w listopadzie 1995 r. W połowie 1999 r. kontrolę nad wielobranżowym koncernem Daewoo przejęły państwowe banki koreańskie, a pod koniec 2000 r. ogłoszono upadłość firmy motoryzacyjnej Daewoo Motor. Dwa lata temu na bazie Daewoo Motor amerykański koncern General Motors utworzył nową firmę GM DAT. Do tej nowej firmy nie włączono jednak żerańskich zakładów.
   Według naszych informacji usunięcie z nazwy żerańskiej fabryki słowa Daewoo zostało uzgodnione w kwietniu z GM DAT. W ramach tych uzgodnień GM DAT do 2006 r. przedłużyło prawo FSO do produkcji aut Lanos i Matiz. Wcześniej prawo to miało wygasnąć w październiku tego roku.
   Konieczność zmiany nazwy sprawiła, że na Żeraniu odbyły się wczoraj dwa walne zgromadzenia akcjonariuszy. Po NWZA w sprawie zmiany nazwy, odbyło się WZA, na którym akcjonariusze przyjęli bilans firmy za 2003 r.
   Od końca zeszłego roku większość głosów na WZA ma Skarb Państwa. Upadłe Daewoo Motor jest nadal największym akcjonariuszem, ale koreańska firma zrezygnowała z prawa głosu ze swoich akcji.
   W zeszłym roku FSO miało 825 mln zł przychodów. Starta na sprzedaży wyniosła 154 mln zł i była o około 100 mln zł mniejsza niż w 2002 r.
   Strata netto była dużo większa, bo z powodu utworzenia rezerw wyniosła 754 mln zł. Strata ta jednak została zaraz pokryta. Akcjonariusze FSO postanowili bowiem obniżyć kapitał zakładowy spółki z 5 mld 439 mln zł do 1 mld 154 mln zł. Uzyskane dzięki tym księgowym zabiegom 4 mld 286 mln zł przeznaczono na pokrycie strat z lat 1999-2003. Pozbawione dawnego balastu strat i większości długów, FSO może być teraz atrakcyjniejszym partnerem dla potencjalnego inwestora.
   Akcjonariusze zgodzili się też na sprzedaż biurowca przy ul. Jagiellońskiej. Według naszych informacji jego nabywcą może zostać instytucja publiczna.
   Radę nadzorczą spółki uzupełnili Leszek Cichy (znany alpinista, a potem finansista, m.in. wiceprezes banku BWE) oraz prawnik Michał Wysocki.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 31-08-2004

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.