informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 69 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Przyspieszenie w szerokopasmowym internecie
   Telekomunikacja Polska przyspieszyła na Neostradzie. Udało jej się podwoić miesięczną sprzedaż usług szerokopasmowego dostępu do internetu i na koniec roku chce mieć pół miliona użytkowników.
   TP SA oferuje dwie takie usługi w najpopularniejszej w Europie technologii DSL (Digital Subscriber Line). Obok przeznaczonej dla indywidualnych abonentów Neostrady jest jeszcze biznesowy Internet DSL.
   W końcu ubiegłego roku TP SA miała 134 tys. użytkowników szerokopasmowego internetu. Z ust przedstawicieli TP SA padały również wyższe liczby, ale wliczano np. osoby testujące Neostradę. Teraz firma uwzględnia tylko użytkowników płacących już za usługę. 
   Przyspieszenie TP SA jest zasługą coraz większego różnicowania oferty (więcej pakietów) i obniżania cen dostępu do sieci. W tym roku cena aktywacji spadła do złotówki we wszystkich wariantach (wcześniej w najtańszym było to 200 zł), a modem USB kosztuje złotówkę zamiast 99 zł. TP SA zwiększyła również dostępność usług: Neostradę może zamówić 80 proc. abonentów telefonicznych TP SA, podczas gdy na koniec ubiegłego roku było to 69 proc. W odpowiednią infrastrukturę firma zainwestowała w tym roku 175 mln zł.
   Rosnącą sprzedaż notuje również jeden z najgroźniejszych konkurentów TP SA - sieć telewizji kablowej Aster, która obniżyła znacząco opłatę instalacyjną. - Lipiec był najlepszym miesiącem od półtora roku. W tym roku przyłączamy 20 proc. więcej klientów, niż zakładał nasz plan - mówi wiceprezes Astera Joanna Pasynkiewicz. - Internet szerokopasmowy przestał być usługą niszową. Oferujemy już pięć pakietów i każdy może znaleźć coś dla siebie.
   Zbyt małe zróżnicowanie oferty uderzyło natomiast w największą sieć telewizji kablowej w Polsce - UPC. Firma zwiększyła w I półroczu liczbę użytkowników szerokopasmowego internetu Chello o niespełna 2 tys. (do 34,5 tys.), podczas gdy w poprzednim półroczu było to ponad 13 tys. Przedstawiciele UPC przyznają, że to m.in. efekt zbyt późnego - w lipcu tego roku - wprowadzenia tańszej usługi Chello Light dla mniej wymagających klientów. Zwracają też uwagę na duże nasycenie internetem w miejscach, gdzie działa UPC.
   TP SA dalej modyfikuje swoją ofertę, ale nie zwiększa już liczby pakietów. Od 1 września wprowadza zmiany w dwóch pakietach (z trzech), które oferują najszybszą transmisję. Oferty z prędkością 320 kb/s i 640 kb/s zastępują inne - z prędkościami 512 kb/s i 1024 kb/s, ale za nieco wyższy miesięczny abonament. - Dla posiadaczy dotychczasowych pakietów nic się nie zmienia - przekonuje dyr. Gaca.
   Nowe opcje Neostrady mają limit transferu danych 5 gigabajtów (w promocji 10-15 GB), co pozwala na ściągnięcie np. siedmiu filmów. Od nowego roku TP SA zaoferuje możliwość dokupywania dodatkowego transferu. Według firmy takie ograniczenia mają zapobiec "sprzecznemu z regulaminem Neostrady TP tworzeniu lokalnych sieci". Chodzi o to, że wielu klientów dzieli swoje łącze, np. z sąsiadami z bloku, by zaoszczędzić na abonamencie. Dyr. Gaca szacuje, że robi tak 20-25 proc. klientów. Plany operatora mogą też uderzyć w osoby intensywnie korzystające z serwisów wymiany plików muzycznych i filmów (peer to peer).
   Dyr. Gaca z TP SA przyznaje, że zagrożeniem dla Neostrady może być telefonia komórkowa trzeciej generacji UMTS pozwalająca na transmisję z prędkością do 2 Mb/s. Operatorzy komórkowi zaoferują takie usługi komercyjnie najpóźniej w przyszłym roku.
   Dla TP SA Neostrada ma być elementem strategii przeciwdziałania spadkowi przychodów z telefonii stacjonarnej. Firma stawia teraz na telefonię komórkową i szerokopasmowy internet.

Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 31-08-2004

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.