informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 57 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Internetowa reklama atakuje
   Rynek reklamy internetowej, choć wciąż mały, utrzymuje najwyższe tempo wzrostu wśród wszystkich mediów w Polsce. Już teraz szacuje się, że w tym roku przychody branży przekroczą prognozy z pierwszych miesięcy .
   W latach 2000-06 tradycyjne media zwiększą swoje przychody od 1,6 proc. (radio) do 25,9 proc. (telewizja). W tym samym okresie wielkość rynku reklamy internetowej zwiększy się prawie ośmiokrotnie - czytamy w raporcie CR Media, którego autorzy prognozują, że w roku 2006 wydatki gotówkowe na reklamę online sięgną 125 mln zł.
   Można spotkać się z opiniami, że liczby te są nieco przeszacowane (firma CR Media jako właściciel sieci reklamy internetowej Ad.net nie jest niezależnym obserwatorem, lecz uczestnikiem rynku, jej zeszłoroczne opinie na temat podziału rynku kwestionował np. portal Wirtualna Polska). Jednak także analitycy międzynarodowej firmy PricewaterhouseCoopers (PwC) w opublikowanym latem raporcie "Global Entertainment and Media Outlook" szacują, że na reklamę online w Polsce reklamodawcy wydadzą 32 mln dol. w 2006 r. i 40 mln dol. w 2008 r.
   O rosnącym rynku mówią niemal wszystkie firmy utrzymujące się z reklamy online. Największy polski portal Onet.pl podał, że w I półroczu odnotował wzrost sprzedaży usług marketingowo-reklamowych o 51 proc.
   Jedną z przyczyn szybkiego wzrostu rynku e-reklamy jest rozwój samego internetu w Polsce. Mimo wysokich cen zwiększa się dostępność sieci. Zmieniają się nawyki użytkowników, spędzają oni w sieci coraz więcej czasu.
   - Wśród osób w wieku 15-18 lat i studentów penetracja internetu sięga 80 proc. Gdy dorosną, nie będą sobie wyobrażali życia bez internetu - mówi Dominik Kaznowski, wiceprezes stowarzyszenia Interactive Advertising Bureau (IAB) Polska, które zrzesza firmy z branży reklamy internetowej (m.in. wszystkie najważniejsze krajowe portale).
   Wszystko to powoduje wzrost zasięgu reklamy online. A ta kojarzona do niedawna przede wszystkim z prostymi banerami potrafi już przybierać bardzo wyrafinowane formy (tzw. rich media). W efekcie zmienia się nastawienie reklamodawców - internet przestaje być traktowany jako medium marginalne.
   Zadowolenie osób związanych z reklamą online budzi ostatnio szczególnie to, że w sieci coraz chętniej reklamują się firmy z branży dóbr szybkozbywalnych (FMCG). Do tej pory rynek e-reklamy opierał się bowiem na dwóch filarach - telekomunikacji i finansach (w 2003 r. te dwie branże dostarczyły blisko 60 proc. przychodów w polskim internecie). Dominik Kaznowski szacuje, że udział FMCG w tym torcie wzrósł z kilku procent przed rokiem do 15-17 proc. - Branża FMCG w tym roku podwoiła wydatki w internecie - mówi Robert Biegaj, kierownik działu sprzedaży w portalu Gazeta.pl.
   Euforia zmniejsza się, gdy przypomnimy sobie o małej skali e-reklamy. Jednym z przedmiotów rozważań internetowych menedżerów w Polsce jest kwestia, czy wydatki na reklamę w internecie już osiągnęły 1 proc. ogółu budżetów. - Jest to rynek, na którym sytuację jest w stanie zmienić pojawienie się jednego dużego reklamodawcy - mówi Robert Biegaj.
   Dlatego właśnie polska branża internetowa poprzez organizację IAB podjęła wysiłek, by reklamodawców do internetu przekonać. Kilka dni temu ruszyła duża kampania promocyjna "Internet też medium". Powstał adresowany do reklamodawców informacyjno-edukacyjny serwis (www.tezmedium.pl), do którego kierują odnośniki z portali i serwisów.
   - Chcemy pokazać, że internet jest takim samym medium jak telewizja, prasa czy radio i równie dobrze nadaje się do wykorzystywania w reklamie - mówi Dominik Kaznowski z IAB. - Nie znaczy to, że walczymy z innymi mediami. Reklama w internecie jest najskuteczniejsza, gdy w kampanii promocyjnej połączy się ją z reklamą tradycyjną - dodaje.
   W akcję IAB włączyły się portale, internetowe sieci reklamowe, pojedyncze serwisy, a nawet firmy niebędące członkami IAB. Udostępniają na potrzeby akcji powierzchnię reklamową. Cennikowa wartość zaoferowanych usług to 1,4 mln zł.
   W ubiegłym tygodniu firma CR Media Consulting opublikowała raport o rynku reklamy internetowej w Polsce. Jej analitycy szacują, że o ile w całym ubiegłym roku wydatki gotówkowe na e-reklamę wyniosły 48 mln zł, o tyle tylko w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku było to 38 mln zł. Ich zdaniem w 2004 r. reklamodawcy wydadzą na promocję w internecie 75 mln zł. Dałoby to blisko dwukrotnie większy wzrost tego rynku (ok. 60 proc.), niż jeszcze niedawno prognozowano w branży (20-25 proc.). Dynamika jest wysoka, ale trzeba pamiętać, że wzrost odnosi się do niskiej bazy.
   Analitycy PwC wróżą dobre czasy dla reklamy online na całym świecie. Ich zdaniem reklama internetowa odżyła po zapaści i wzrosła mocno w 2003 r. W USA na ten rok większość analityków prognozuje znaczną poprawę, choć różną się oni mocno w opiniach co do skali, a rozpiętość prognoz wzrostu sięga od 30 proc. do 3,2 proc. Kilka dni temu firma eMarketer opublikowała prognozy, zgodnie z którymi amerykański rynek osiągnie wartość 9,1 mld dol. Byłby to rekord - o 1 mld więcej, niż wynosił szczyt z 2000 r. Na rok przyszły eMarketer prognozuje dalszy wzrost - do 11 mld dol.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 22-08-2004

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.