informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 43 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Rewolucja w leasingu samochodów

   Rewolucja w leasingu. Chcesz jeździć samochodem, ale nie masz pieniędzy na zakup? Weź go w leasing. Aby to zrobić, wcale nie musisz być przedsiębiorcą.
   Dotychczas z leasingu korzystali przede wszystkim właściciele firm. Najczęściej kupowali auto z tzw. kratką, aby móc odliczyć VAT, a opłaty "wrzucić" w koszty prowadzonej działalności gospodarczej. Już wkrótce może się to zmienić, bo firmy leasingowe energicznie szukają nowych klientów - klientów indywidualnych. Od kilku tygodni niektóre firmy leasingowe oferują tzw. odnawialny leasing konsumencki, doskonale znany na rynkach zachodnich.
   Co to takiego? Z nowego produktu może skorzystać każdy, kto myśli nie o zakupie na własność nowego auta, lecz jedynie o jego użytkowaniu. - Klient wpłaca wartość początkową, 10-20 proc. ceny samochodu. Potem płaci miesięczny czynsz uwzględniający rynkowy spadek wartości auta. Po dwóch-trzech latach, najlepiej po upływie gwarancji samochodu, oddaje go, aby wziąć następny - tłumaczy Ewa Urbańczyk z Europejskiego Funduszu Leasingowego (EFL).
   Firmy leasingowe podkreślają jednak, że istotą leasingu odnawialnego w przeciwieństwie do kredytu nie jest finansowanie zakupu pojazdu, ale opłacanie w czynszach możliwości jego wykorzystywania. W przypadku leasingu klient nie staje się bowiem właścicielem samochodu. Po zakończeniu umowy można jednak odkupić auto po z góry znanej cenie. - Leasing konsumencki jest szybko i łatwo dostępny. Wystarczy, że klient wskaże nam wymarzone cztery kółka. Firma leasingowa wytarguje cenę z dilerem samochodowym, zarejestruje auto i zakupi pakiety ubezpieczeniowe - mówi Wojciech Nowacki, członek Związku Przedsiębiorstw Leasingowych i jednocześnie prezes BZ WBK Finanse & Leasing.
   Firmy leasingowe chwalą się, że mogą wynegocjować z dealerami nawet 14-proc. rabaty i atrakcyjne ceny polis ubezpieczeniowych. Zapewniają też na stronach internetowych o "minimum formalności". Aby skorzystać z leasingu odnawialnego, wystarczą często tylko dwa dokumenty tożsamości plus zaświadczenie o zarobkach. Zdarza się, że klient otrzyma kluczyki do samochodu w 24 godziny.
   Obecnie możliwość "wypożyczenia" samochodu oferuje niewiele firm leasingowych. Po wakacjach nieco ich jednak przybędzie. Wiele spółek zapowiada też poszerzenie oferty o "zwykły" leasing konsumencki, który konkuruje z kredytem bankowym. Od leasingu odnawialnego różni się tym, że klienci płacą wyższe raty miesięczne, aby w przyszłości móc wykupić auto za symboliczną złotówkę.


 •  Przykładowe rozliczenie opłat przysłała nam gdyńska firma Futura Leasing. Od niedawna oferuje produkt konsumencki Leasing Plus. Jej klient zainteresowany autem o wartości 50 tys. zł, wpłacając z góry 10 proc. jego wartości, zapłaci miesięcznie 1368 zł. Po trzech latach może przejąć auto na własność za 20,5 tys. zł. Umowa zawiera serwis samochodu (do 30 tys. km), przeglądy techniczne, naprawy pogwarancyjne, wymianę części i opon, pakiety ubezpieczeniowe i ewentualnie samochód zastępczy.
 •  W EFL w leasingu odnawialnym Dobra Rata zapłacimy za taki sam samochód z góry 12,2 tys. zł i miesięczny czynsz 1122 zł (przez 35 miesięcy). Po trzech latach może wymienić go na nowy lub odkupić za 22,5 tys. zł.
 •  W BZ WBK Finance & Leasing klient indywidualny, decydując się na program Autostart, zapłaci za samochód wart 50 tys. zł prowizję 900 zł i miesięczną ratę 1507,5 zł. Po trzech latach może wykupić go za symboliczne 122 zł. Ubezpieczenia oraz inne usługi nie są tutaj wliczone.



Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 18-08-2004

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.