informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 1 gość
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Ostateczne negocjacje o autostradzie A1
   W czwartek ma dojść do ustalenia kosztów budowy przez firmę GTC autostrady A1 z Gdańska do Grudziądza. Byłaby to pierwsza w Polsce płatna autostrada, której koszty budowy byłyby dofinansowane przez państwo.
   - Chcę, aby w czwartek ustalono cenę budowy jednego kilometra autostrady, a 16 sierpnia ogłosimy decyzję, czy budową zajmie się koncesjonariusz, czy też droga zostanie zbudowana tradycyjnie przez GDDKiA - powiedział nam wiceminister infrastruktury Ryszard Kurylczyk. Dziś spotkają się przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) oraz firmy Gdańsk Transport Company (GTC), która ma koncesję na budowę ok. 90 km autostrady A1 spod Gdańska do Grudziądza.
   Zaraz potem - jak mówi Kurylczyk - należy zdecydować, co z budową odcinka z Grudziądza do Torunia, na który GTC ma również koncesję. Uważa on za skandal to, że negocjacje z tą spółką trwały od 1997 r. Nowy minister zna problemy budowy autostrady, bo od jesieni 2001 r. do tej pory był wojewodą pomorskim. Dwa główne to koszty inwestycji i wysokość dopłat z państwowej kasy.
   GTC szacowało koszt budowy kilometra autostrady z Grudziądza do Gdańska na 5,88 mln euro. Cały odcinek kosztowałaby więc ok. 530 mln euro (bez odsetek od kredytów na tę budowę), w większości (75 proc.) gwarantowanych przez państwo. Jednocześnie w tym rozwiązaniu państwo wzięłoby na siebie całe ryzyko związane z ruchem po nowej autostradzie. I gdyby opłaty za przejazd nie starczały na spłatę kredytów, państwo dopłacałoby brakujące kwoty. Ile? W pesymistycznym wariancie - grubo ponad 100 mln zł rocznie. Im cena proponowana przez GTC będzie niższa, tym mniejsze kwoty gwarantowałby skarb państwa i tym mniej trzeba by dopłacać do spłaty inwestycji. Pieniądze na dopłaty pochodziłyby z opłaty paliwowej, którą od początku tego roku płacą kierowcy wraz z każdym litrem paliwa.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 04-08-2004

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.