informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 1 gość
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Internet - zakupy za pół miliarda
   Szybko rośnie wartość zakupów w polskich sklepach internetowych. Można ostrożnie szacować, że tylko w pierwszym półroczu internauci kupili w nich towary i usługi za blisko pół miliarda złotych.
   Wiadomo już dokładnie, ile wyniosła od stycznia do końca czerwca wartość zakupów w polskich wirtualnych sklepach i serwisach opłaconych przez klientów online kartami płatniczymi. Firmy eCard, PolCard i CitiConnect (marka CitiBanku Handlowego) - trzy polskie tzw. centra autoryzacyjne, które obsługują i rozliczają internetowe zakupy opłacane kartami - rozliczyły łącznie w tym okresie transakcje za prawie 107 mln zł.
   Kwoty te szybko rosną. Jak podaje Renata Gawkowska z PolCardu, spółka ta (obsługuje 632 wirtualne sklepy, obrót - ponad 11 mln zł) zanotowała w pierwszej połowie roku wzrost wartości obsłużonych transakcji w sieci o 83 proc. W podobnej skali zwiększyła się ich liczba. Ale to jeszcze nic. Niekwestionowany lider rynku, czyli należąca m.in. do BRE Banku spółka eCard (obroty za ponad 93 mln zł), może się pochwalić aż czterokrotnym wzrostem wartości rozliczonych zakupów i niemal trzykrotnym wzrostem liczby transakcji w stosunku do pierwszych sześciu miesięcy roku minionego. Rośnie także średnia wartość pojedynczej transakcji.
   Wielkości całego rynku detalicznego handlu internetowego nikt w Polsce nie mierzy, jednak mając powyższe dane, można się pokusić o względnie miarodajne szacunki. Od lat dominują w Polsce zakupy za zaliczeniem pocztowym (płaci się przy odbiorze towaru), klienci płacą także przelewami bankowymi. Według przedstawicieli eCardu na razie tylko co czwarta transakcja w polskich sklepach internetowych jest dokonywana kartą płatniczą (choć w Polsce jest obecnie ok. 14 mln kart, to tylko. 11 proc. z nich to karty, którymi posiadacze mogą płacić online). Wszystko wskazuje na to, że zbliżony jest również odsetek wartości zakupów opłacanych kartami.
   Według danych firmy badawczej Forrester Research i organizacji handlowej Shop.org w USA detaliczny handel internetowy osiągnął w 2003 r. wartość 114 mld dol. (wzrost o 51 proc. w stosunku do roku poprzedniego). Aż 79 proc. ankietowanych sklepów internetowych zadeklarowało, że ich biznes był w 2003 r. dochodowy. Autorzy raportu szacują, że w tym roku e-handel będzie stanowił w USA 6,6 proc. wartości całego handlu detalicznego.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 29-07-2004

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.