informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 1 gość
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Wakacyjne remonty

Wakacyjne remonty

Wakacyjna pogoda pozytywnie nastraja do zmian, także w naszym najbliższym otoczeniu. Jesteśmy bardziej skłonni do remontów i napraw. Pamiętaj jednak o tym, że należy się do nich odpowiednio przygotować, bo dobre przygotowanie to klucz do sukcesu. Najważniejsze to szczegółowe zaplanowanie budżetu, a także sprawdzenie, czy wybrana przez nas firma remontowa nie znajduje się w Rejestrze Dłużników ERIF BIG S.A.

Remont wiąże się z wydatkami, ale także z czasochłonnymi pracami, które nie zawsze uda się uwzględnić
w planach. Nim rozpoczniemy remont, warto wynotować niezbędne do jego przeprowadzenia rzeczy i ich koszty. Oto kilka najważniejszych punktów:

1. Zaplanuj prace

Zacznij od ustalenia planu prac. Następnie wybierz termin remontu. Spisz, co należy zrobić i jakich produktów będziesz potrzebować (np. glazury czy tapety). Sprawdź ich dostępność w sklepach. Może się okazać, że wybrane przez Ciebie wzory lub modele nie są dostępne i trzeba na nie poczekać nawet kilka miesięcy,
a niedostarczenie ekipie materiałów na czas oznacza przedłużenie remontu. Ważne jest także ustalenie kolejności wykonywanych prac.

2. Poszukaj pomocy i zaplanuj budżet

Gdy masz już plan remontu, policz dokładnie koszty. Pamiętaj, że – jeżeli masz przeznaczony na remont konkretny budżet – lepiej go nie przekraczać. Wręcz przeciwnie, warto założyć rezerwę na wypadek konieczności poniesienia nieprzewidzianych kosztów. Aby obniżyć koszty remontu, należy rozważyć, które
z prac możemy wykonać samodzielnie. Wykonanie bardziej skomplikowanych rzeczy zlećmy fachowcowi. Jego wybór to kolejna ważna kwestia. Od czego zacząć? Warto podpytać krewnych i znajomych, czy mogą polecić sprawdzoną firmę lub osobę. Szukając firmy w Internecie lub w ogłoszeniach prasowych , zachowaj ostrożność. Sprawdź, gdzie ta firma ma siedzibę, odwiedź jej stronę internetową, a także sprawdź fora
i opinie na jej temat, o ile takie pojawią się w wyszukiwarce. Komentarze są cennym źródłem informacji.

Przed podpisaniem umowy dobry usługodawca powinien przyjść do mieszkania, by dowiedzieć się, jaki byłby zakres prac remontowych i na tej podstawie sporządzić kosztorys. Dzięki temu niwelujemy ryzyko nieporozumień. Równie ważne jest, aby przy wyborze firmy sprawdzić, czy nie znajduje się ona w Rejestrze Dłużników ERIF BIG S.A. Można to zrobić na przykład w serwisie www.infokonsument.pl.

Kolejnym krokiem może być skorzystanie z porad architektów. Jeśli dysponujesz niewielkim budżetem, a do wyremontowania masz cały dom lub mieszkanie, możesz poprosić specjalistę o pomoc w aranżacji pomieszczeń. Kuchnia i łazienka to miejsca w domu, których urządzenie bywa największym wyzwaniem. Architekt doradzi, jak zaplanować rozkład, a także pokaże nietypowe rozwiązania. Może on także pomóc przy stworzeniu listy zakupów. Niektórzy architekci posiadają zniżki u producentów i sprzedawców, i dzięki temu możesz zaoszczędzić pieniądze w remontowym budżecie. Skorzystanie z usług fachowców sprawi, że remont przebiegnie sprawniej.

3. Podpisz umowę z fachowcem

Kiedy zdecydujesz się na współpracę, konieczne jest sporządzenie umowy i zawarcie w niej daty rozpoczęcia i zakończenia prac. Uwzględnij kary za opóźnienie, a także zaliczki, które zostaną wypłacone ekipie. Dobrym rozwiązaniem jest zaplanowanie wspólnych zakupów w markecie budowlanym i wybór wraz z fachowcem najpotrzebniejszych produktów, takich jak: pędzle, kleje, podkłady, farby. Masz wtedy pewność, że wszystkie zapisane na fakturze pozycje zostały kupione na potrzebę Twojego remontu. Umów się także na bieżące rozliczenia prac, aby całość wynagrodzenia zapłacić dopiero, kiedy wszystkie zapisane w umowie usługi zostaną wykonane poprawnie i nie będziesz mieć uwag, co do ich wykonania.

4. Nie zapomnij o niektórych kosztach

Kiedy będziesz ustalać budżet, miej na uwadze, aby znalazły się w nim wszystkie materiały. To ważne, zwłaszcza jeżeli sam podejmujesz się prac bez pomocy firmy remontowej. Zaplanuj także wywóz śmieci
i zamów specjalny kontener. Jego koszt może sięgać nawet do 1500 zł, w zależności od miasta i pojemności kontenera.

Pamiętaj, że w czasie remontu nie trzeba wymieniać wszystkiego. Niektóre przedmioty można odnowić
i dać im drugie życie, np. zmieniając kolor drewnianych szafek w kuchni, czy przerabiając stare krzesła lub fotele. Staraj się jednak unikać tymczasowych rozwiązań. Czasem lepiej wydać więcej i zrobić coś solidnie, niż uciekać do rozwiązań tymczasowych. Mogą one bowiem prowadzić do powstania usterek, których usunięcie narazi Cię na poniesienie dodatkowych kosztów. Doraźne naprawy można zaakceptować jedynie w przypadku niewielkich defektów , które psują efekt wizualny lub nie wpływają zbytnio na funkcjonalność.


Źródło: 24/7Communication Sp. z o.o -
Dodał: admin

Data dodania: 19-08-2014

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.