informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 1 gość
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Budowlanka w e-commerce? Internetowa sprzedaż w natarciu.

Sklepów internetowych przybywa jak grzybów po deszczu, Polacy przyzwyczajają się do zakupów dokonywanych przez Internet, nie ulega wątpliwości, że oprócz tradycyjnego punktu sprzedaży opłaca się mieć sklep e-commerce. Jednak czy wszystkie branże mają szansę na boom w tym zakresie? Oszczędność czasu i ogromne możliwości wyboru i porównania cen powodują, że klienci coraz chętniej korzystają z ofert sklepów internetowych. Strach Polaków przed nowością i możliwymi nadużyciami zdecydowanie zmalał i w ofercie e-commerce pojawiają się coraz to nowe asortymenty towarów. Jest to rynek bardzo dynamiczny i można by rzec – nieograniczony, dlatego wart zbadania.  Nie wszystkie branże doczekały się szczegółowych analiz pod kątem e-commerce, dotyczy to również rynku budowlanego.  W związku z tym agencja badawcza ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o., która posiada niekwestionowaną pozycję lidera na rynku badań ww. sektora, stworzyła pierwszy w Polsce, unikalny raport E-COMMERCE W BUDOWNICTWIE, opierający się zarówno na danych wtórnych jak i pierwotnych. Zatem, jak wygląda internetowa sprzedaż produktów z branży budowlanej?    


Aby sprawdzić e-rynek sektora specjaliści ASM poddali badaniu 150 sklepów internetowych zarejestrowanych w przewodniku kupujących on-line www.sklepy24.pl. W ramach przewodnika on-line w badaniu poddano następujące obszary, wchodzące w skład kategorii – Dom i Ogród:




    • Dekoracje i wyposażenie

    • Materiały budowlane

    • Meble

    • Narzędzia

    • Wyposażenie pozostałe 

         Okazuje się, że w kategorii Dom i Ogród dominują firmy specjalizujące się w sprzedaży elementów wyposażenia i dekoracyjnych. Przedsiębiorstwa z tej branży stanowią 39% wszystkich sklepów internetowych w kategorii. Następne miejsce w kolejności aktywnych na portalu firm zajmują te, których sprzedaż obejmuje materiały budowlane (14%). Najmniej licznie sprzedawane przez Internet są ogrody letnie i zimowe (4%). Jednakże należy zaznaczyć, iż ich mniejszy udział może wynikać z niewielkiej ogólnej liczby firm działających na rynku.


 


         Jeśli chodzi o szczegółowy asortyment produktów oferowanych w serwisie w kategorii Dom i Ogród to okazuje się, że dominują artykuły oświetleniowe i elektryczne (32%), meble (26%), ceramika sanitarna i armatura (24%) oraz artykuły dekoracyjne ceramiczne (21%) i tekstylne (20%). Podstawowe artykuły budowlane są mniej popularne w e-sklepach – np. chemię budowlaną ma w ofercie tylko 8% firm a materiały wznoszeniowe 4%.


 


Można by wnioskować, że klient polski jeszcze koncentruje się na kupnie detalicznym w e-commerce. Sprzedaż hurtowa jest na razie mniej popularna.


 


Wygoda dokonywania zakupów to z kolei czynnik znacznie zwiększający konkurencyjność sklepów e-commerce. Badacze ASM sprawdzili jakość obsługi klienta w sklepach internetowych i wyniki badań są obiecujące dla rozwoju tej dziedziny handlu. Obiektywność jest wynikiem odpowiedniego konstruowania kwestionariuszy używanych w tym badaniu: zawierają pytania o fakty, na które zazwyczaj odpowiedzieć można tak lub nie - Tajemniczym Klientom nie pozostawia się miejsca na subiektywne interpretacje opisywanych zdarzeń. Na potrzeby badania zastosowano technikę MYSTERY E-MAIL, która jest jedną z najlepszych metod badania poziomu obsługi klientów, ponieważ nie bada opinii czy deklaracji na temat hipotetycznych sytuacji, tylko relacjonuje przebieg prawdziwych doświadczeń klientów w wybranych punktach sprzedaży, w tym przypadku – sklepach internetowych. W odróżnieniu od badań satysfakcji klienta koncentrujących się na subiektywnych ocenach i odczuciach jest to w pełni obiektywna metoda oceny procesu obsługi klienta. Realizacja badania odbywała się między 27 lutego 2011 a 1 marca 2011 roku. E-maile do sklepów internetowych wysyłano również w trakcie weekendu.


 


Przeprowadzone przez ASM badania tajemniczego klienta wskazują, iż znacząca część badanych sklepów stara się udzielać odpowiedzi zainteresowanym bardzo szybko – to znaczy w ciągu 30 minut od otrzymania maila. Taki czas reakcji na zapytania klientów wskazuje 28,3% sklepów internetowych.


 


Bardzo istotny jest fakt, iż badane sklepy udzielają odpowiedzi głównie w ciągu 24 godzin od momentu otrzymania zapytania.


 


Warto również zwrócić uwagę na to, iż realizacja badania trwała od 27.02.2011 do 01.03.2011, a większość odpowiedzi odesłanych w czasie dłuższym niż 24 godziny pochodzi od tych sklepów, do których zapytanie wysłano w weekend (17,3%). Jednak czas reakcji wynosił od 25 do 53 godzin.


Najdłuższy czas reakcji miały natomiast te sklepy, do których maile wysłano w piątek – ponad 66 godzin.


 


Z pewnością popularność  sklepów internetowych będzie nadal rosła, zatem można wnioskować, że  zwiększy się i liczba punktów oferujących produkty z branży budowlanej. Aby nie dać się konkurencji warto więc skorzystać z analiz eksperckich w tym zakresie. Dlaczego warto mieć sklep,  co warto sprzedawać, co powinno się na stronie e-sklepu znaleźć, wg jakich filtrów pod względem marki i ceny konsumenci wyszukują produkty? Te informacje między innymi znajdują się w raporcie ASM E-COMMERCE W BUDOWNICTWIE. Zapraszamy do zapoznania się z wynikami badań.


 


 


 


 



Źródło: ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku
Dodał: admin

Data dodania: 28-07-2011

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.