informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 66 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Wydatki na reklamę rosną dwucyfrowo

   Rynek reklamowy pędzi niczym rozgrzana lokomotywa. W pierwszych trzech kwartałach tego roku wydatki wzrosły o 12,7 proc. i wyniosły 4,48 mld zł.








   Takie szacunki opublikował dom mediowy Starlink pracujący dla takich firm jak: Agora (wydawca "Gazety Wyborczej"), PZU czy Jutrzenka. Z jego raportu wynika, że firmy nadal najszybciej powiększają swoje wydatki na reklamę w internecie. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku internet zainkasował o ponad 60 mln zł więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Daje to wzrost o ponad 40 proc.
   W imponującym tempie - o ponad 20 proc. - wzrosły wydatki na reklamę kinową, co było skutkiem premier wielkich hollywoodzkich przebojów, jak np. trzecia część "Piratów z Karaibów", "Spider-Mana" oraz "Harry'ego Pottera i Zakonu Feniksa".
   Porównywalne wzrosty przychodów z reklam odnotowały firmy reklamy zewnętrznej (o 16,4 proc.) oraz stacje telewizyjne (o 16,2 proc). Telewizji znowu udało się zwiększyć swój udział w rynku do ponad 50 proc., podczas gdy w ciągu pierwszych trzech kwartałów zeszłego roku wynosił 48 proc.
   Większy kawałek tortu dla stacji telewizyjnych oznacza mniej dla magazynów i dzienników. Wydatki na reklamę w tych ostatnich wzrosły zaledwie o 14,4 mln zł, czyli o 2,7 proc., i to głównie za sprawą takich branż jak finanse i marketing. Mniej pieniędzy na reklamę w prasie wydali natomiast detaliści oraz przemysł spożywczy.
   Magazyny z kolei odnotowały wzrost przychodów z reklam o 23,7 mln zł, czyli o 4,2 proc., co jest zasługą branży odzieżowej oraz finansowej.
   Wydatki na reklamę w radiu wzrosły o 6 proc. i były większe o 21,2 mln zł niż przed rokiem.
   Najszybciej budżety reklamowe zwiększają operatorzy telekomunikacyjni. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku wydali o ponad 122 mln zł więcej niż przed rokiem. Zmusza ich do tego rosnąca konkurencja. W tym roku inni operatorzy zaczęli korzystać z łączy TP SA, oferując internet i połączenia telefoniczne. Towarzyszą temu wielkie kampanie reklamowe, choćby takich firm jak Netia czy Tele2, kupujących najlepszy czas antenowy w telewizji albo przestrzeń w gazetach.
   Starlink jest jedną z nielicznych firm szacujących wartość rynku reklamowego netto (z rabatami i upustami).


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 23-11-2007

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.