informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 44 gości, oraz: admin, roben
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Jak kreować swój wizerunek?

Pracownik jest jak produkt. Żeby był poszukiwany, zapadał w pamięć, był pozytywnie kojarzony, powinien mieć dobrą markę. Spójny, czytelny wizerunek to właśnie osobista marka, jaką może sobie zbudować każdy z nas.






   Radzi Grażyna Białopiotrowicz, specjalista kreowania wizerunku. Komu jest potrzebna własna marka? Własny wizerunek i styl kontaktów interpersonalnych mają bardzo duży wpływ na rozwój każdej kariery i przydają się w każdej pracy. Osoby, które uważają, że są dobrymi ludźmi, a to, jak wyglądają, jest nieważne, muszą być świadome, że spotkają na swojej drodze osoby, które ich wizerunek zniechęci do wszelkich kontaktów. Jak się zabrać do kreowania wizerunku? Na początku trzeba określić, jaki ma być ten wizerunek. Pierwszy element budowania wizerunku to strój, fryzura, sylwetka, wygląd fizyczny. Drugi to zachowanie. Trzeci - umiejętności interpersonalne, zdolność nawiązywania kontaktu, budowanie relacji, podtrzymywanie ich.
   Nie jest ważne, żeby to wszystko umieć. Jeśli ktoś nie potrafi np. rozpoczynać znajomości, to nie znaczy, że to jest źle. Po prostu musi sobie zdać sprawę z tego, że tak jest. Świadomość własnych mocnych i słabych stron jest niezbędna przy tworzeniu wizerunku. Taką wiedzę musimy umiejętnie wykorzystać. Np. jeśli nie umiem podtrzymywać relacji, ale świetnie nawiązuję kontakty, to na tym powinienem się koncentrować. I to będzie element mojego wizerunku.
   Dopiero czwartym elementem są umiejętności zawodowe. Trzeba pasować do gry. Człowiek, który nie ma wiedzy na temat kreowania wizerunku, ubiera się i zachowuje tak, jak czuje. W ten sposób odsłania swoje prawdziwe "ja". To, czy jest ubrany na czarno, czy w jaskrawe kolory, jaką ma biżuterię itp., przekazuje innym wiedzą o tym, jaki jest.
   W sytuacjach biznesowych jest odwrotnie. Trzeba zrezygnować z naturalności i wejść w określoną rolę. Każda sytuacja biznesowa to gra psychologiczna. Wygrywa ten, kto lepiej gra. Ale trzeba znać reguły gry: odpowiednio się ubrać, zachowywać, używać określonych słów, mieć wiedzę merytoryczną. Należy stworzyć swój wizerunek, który będzie dobrze pasował do gry. Trzeba umieć wpasować się w oczekiwania i stereotypy.
   Wizerunek to zasłona. Dzięki wizerunkowi inni będą o nas wiedzieli tylko to, co będziemy im chcieli przekazać. Pod wizerunkiem możemy ukryć swoją prywatność i cechy, których nie chcielibyśmy odsłaniać przed innymi. Np. nie każda kobieta chce, żeby osoby, z którymi kontaktuje się w pracy, wiedziały, że jest delikatna i wrażliwa. Umiejętnie wykreowany wizerunek to zasłoni. Natomiast taki styl, jaki ma większość kobiet w pracy, czyli loczki, makijaż, dekolt, biżuteria, jest bardzo kobiecy i należy o tym pamiętać.
   Dzięki wizerunkowi sterujemy informacjami, jakich dostarczamy innym. I od tego zależy, jaką oni zbudują o nas opinię i jaka będzie nasza wartość. Tak jak w wypadku produktu.
   14 listopada w siedzibie Agory w Warszawie odbędzie się seminarium Jacka Trouta "Pozycjonowanie na świecie". Trout jest prekursorem "pozycjonowania" produktów i idei, czyli docierania z nimi do świadomości konsumentów.
   To pierwsze spotkanie w ramach Akademii "Gazety Wyborczej" - Szczeble. Obowiązują zaproszenia.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 06-11-2007

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.