informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 1 gość
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Polacy skarżą się najczęściej na OC i AC

   Polacy zasypują Rzecznika Ubezpieczonych tysiącami skarg na towarzystwa ubezpieczeniowe. W pierwszym półroczu tego roku padł nowy niechlubny rekord.





   Rzecznik Ubezpieczonych to państwowa instytucja, która chroni klientów firm ubezpieczeniowych i funduszy emerytalnych. W ubiegłym roku rząd chciał ją zlikwidować. Kompetencje Rzecznika miała przejąć powstająca wtedy Komisja Nadzoru Finansowego. Pomysł upadł, bo ostatecznie nie zgodzili się na niego posłowie.
   Ze statystyk, do których dotarła "Gazeta", wynika, że z pomocy Rzecznika Ubezpieczonych korzysta coraz więcej Polaków. W pierwszym półroczu złożyli przeszło 3,3 tys. pisemnych skarg i niemal tysiąc zapytań drogą mailową. Większość skarg dotyczy ubezpieczeń komunikacyjnych OC i AC. Chodzi głównie o zaniżanie odszkodowań. Towarzystwa stosują różne potrącenia od odszkodowań. Kwestionują przedstawione przez klientów faktury za naprawę samochodów, tłumacząc, że można było to zrobić w tańszym warsztacie. Często nie chcą też pokryć w całości kosztów holowania, wynajmu samochodu zastępczego czy parkingów depozytowych, na które odholowywane są auta po wypadku.
   Z roku na rok rośnie też liczba skarg w ubezpieczeniach na życie. - Osoby, które wykupiły polisy 15 lat temu, dzisiaj zaczynają dostawać pierwsze wypłaty. I okazuje się, że są one dużo niższe, niż się spodziewali - tłumaczy Aleksander Daszewski, radca prawny z Biura Rzecznika Ubezpieczonych.
   Na które firmy narzekano najczęściej? Przewodzi PZU, ale to nic dziwnego - jest największym ubezpieczycielem w kraju, ma aż połowę rynku. Biorąc jednak pod uwagę liczbę skarg, które trafiły do Rzecznika, w stosunku do pozycji ubezpieczyciela na rynku, niekorzystnie wypadają: Compensa, Generali, HDI Asekuracja, MTU Moje, Uniqa, Warta oraz lider w sprzedaży polis przez internet i telefon Link4.
   Mamy kilkaset tysięcy klientów i nie da się uniknąć pewnych nieporozumień. Jednak w naszym przypadku prawie połowa pism to zapytania dotyczące przepisów prawnych, a nie skargi - mówi Damian Ziąber z Link4.
   Jaki jest los skarg trafiających do Rzecznika Ubezpieczonych? - Wszystkie skargi analizujemy - mówi Daszyński. - Jeśli istnieje cień podejrzenia, że naruszono interes konsumenta, interweniujemy - dodaje. Interwencja polega na zwróceniu się do ubezpieczyciela o szczegółowe wyjaśnienie sprawy i ewentualnie zmianę stanowiska. Rzecznik reaguje średnio w 75 proc. spraw. W niemal 40 proc. towarzystwa zmieniają stanowisko na korzyść klienta. Nie brakuje jednak przykładów, w których Rzecznik po otrzymaniu wyjaśnień od ubezpieczyciela staje po jego stronie.
   Jeśli po naszej interwencji towarzystwo nadal pozostaje przy swoim stanowisku, sugerujemy, gdy są ku temu podstawy prawne, by poszkodowany rozważył wniesienie sprawy do sądu - mówi Daszewski.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 27-08-2007

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.