informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 45 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Bankowcy muszą być natrętni, żeby złowić klientów
   Znów dzwonił do ciebie bank z nową ofertą? Niestety, będzie dzwonił coraz częściej. Konkurencja sprawia, że banki muszą sprzedać każdemu z nas po kilka produktów - czytamy w "Gazecie Wyborczej".
   "Natrętne telefony z banku to ostatnio plaga. Bankowcy, którzy w ubiegłym roku zarobili na nas w sumie ponad 10 mld zł, zorientowali się, że pozyskiwanie nowych klientów kosztuje coraz więcej. Choćby w formie kampanii reklamowych i promocji dla klientów podbieranych konkurencji. Dużo taniej jest oferować nowe produkty i usługi już posiadanym klientom. Im więcej kart, lokat i kredytów uda się włożyć do kieszeni jednemu klientowi, tym większy zysk [...]. Kłopot w tym, że banki, starając się dodatkowo zarobić na dotychczasowych klientach, zachowują się jak słoń w składzie porcelany. Atakują klientów niemal \'na ślepo\', a do wykupienia nowych usług namawiają zwykle operatorzy z infolinii traktujący klientów jak przedmioty na linii produkcyjnej." - pisze "Gazeta Wyborcza".
   Według Mariusza Grendowicza, niezależnego eksperta bankowego, a do niedawna członka zarządu BPH, banki dopiero uczą się korzystać z potęgi cross-sellingu, czyli wkładania do kieszeni dotychczasowych klientów coraz to nowych produktów. "Polskie instytucje finansowe są pod tym względem dużo mniej efektywne niż najlepsze banki na Zachodzie" - nie ma złudzeń Grendowicz.
   Nawet jeśli bankowi uda się sprzedać przy okazji kredytu hipotecznego np. kartę kredytową czy skłonić klienta do założenia konta, to zwykle na tym poprzestaje. "- A przecież puste konto generuje dla banku tylko koszty. Sztuką jest dopiero przekonanie klienta, żeby przeniósł do banku wszystkie swoje rachunki. A do tego potrzebny jest już świetnie przeszkolony doradca. Banki mają ich niewielu, a jeśli już zdarzy się taka perełka, to kierują ją od razu do działu private bankingu, do opieki nad najbogatszymi klientami" - konkluduje Grendowicz.
   "Jednak mimo wszystko banki mają na polu cross-sellingu pierwsze sukcesy. Według Michała Macierzyńskiego z portalu Bankier.pl to właśnie coraz lepsze wykorzystanie własnej bazy klientów pozwala bankom sprzedawać gigantyczne ilości kart kredytowych. Według najnowszych obliczeń Bankiera.pl tylko w drugim kwartale 2007 r. banki włożyły nam do kieszeni 530 tys. nowych kart. Łącznie używamy już 7,2 mln kredytówek." - pisze "Gazeta".
   W ciągu sześciu pierwszych miesięcy 2007 roku banki wypracowały zysk w wysokości 7,048 mld zł. W tym samym okresie ubiegłego roku zysk netto branży wyniósł 5,8 mld zł. Tym samym pobiły swój kolejny rekord. Banki zarabiają coraz więcej zarówno na pobieraniu odsetek, jak i prowizji. Wynik z tytułu odsetek zwiększył się o 14,7 proc., a z opłat o 21,9 proc.
   Więcej na temat w "Gazecie Wyborczej".


Źródło: Bankier.pl - Polski Portal Finansowy
Dodał: pp

Data dodania: 27-08-2007

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.