informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 22 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Klienci banków: liczy się solidność

   Osoby wybierające ofertę bankową dla siebie najbardziej zwracają uwagę na solidność banku. Liczy się też bliskość oddziału od miejsca zamieszkania. Dla młodszych klientów istotny jest dostęp do rachunku za pośrednictwem Internetu oraz nowoczesna oferta. Takie wnioski płyną z badania Acxiom Polska przygotowanego na zlecenie Open Finance.

   Mimo że według różnych szacunków nadal ok. 30 proc. Polaków nie posiada konta w banku, większość zdążyła już całkiem nieźle poznać usługi finansowe. Popularnością cieszą się m.in. karty kredytowe, o których piszemy w dalszej części raportu. W pierwszej opisujemy oczekiwania i preferencje co do kwestii wyboru banku.
Raport Acxiom Polska i firmy doradztwa finansowego Open Finance powstał w oparciu o badania przeprowadzone na dwóch próbach o wielkości ok. 18 tys. oraz ok. 66 tys. respondentów w wieku 18 i więcej lat.

   Solidnie i blisko
   Wybierając bank prowadzący konto osobiste, 55 proc. Polaków zwraca uwagę na jego solidność. Odległość placówki bankowej od miejsca zamieszkania jest drugim najważniejszym argumentem, wybieranym przez 51 proc. pytanych. Na kolejnych miejscach znajdują się: duża liczba placówek i bankomatów oraz ich dogodne położenie, na które wskazuje ok. 40 proc. respondentów. Takie wyniki mogą świadczyć o tym, jak ważna jest wygoda, ceniona niezależnie od wieku, zarobków czy wykształcenia. Wpłacając pieniądze do banku chcemy mieć po prostu pewność, że uzyskamy do nich stały i nieutrudniony dostęp.

Na bliskość oddziału zwracają uwagę zwłaszcza osoby starsze, o podstawowym lub zasadniczym wykształceniu, uzyskujące najniższe dochody, oraz mieszkańcy wsi. W grupie starszych respondentów istotnym czynnikiem przy wyborze usług bankowych jest również przyzwyczajenie.
   Nowocześnie i elektronicznie
   Możliwość korzystania z usług bankowych przez telefon i Internet oraz nowoczesna oferta - to czynniki wybierane szczególnie chętnie przez osoby młode. Wśród respondentów uznających te cechy za ważne jest szczególnie dużo osób z wykształceniem wyższym, pełniących funkcje kierownicze, pracujących w roli specjalistów lub jeszcze studiujących. Tego typu klienci stosunkowo często pochodzą z gospodarstw domowych o wysokich dochodach i stosunkowo wysokim statusie majątkowym, a mieszkają w ponadstutysięcznych miastach.
W ogólnej grupie ankietowanych dostęp do oferty za pośrednictwem kanałów elektronicznych oraz kwestia nowoczesności oferty nie są jednak już tak popularne (odpowiednio ponad 19 i 14 proc. wskazań). Kiedy już klient wybierze bank, który najlepiej spełnia jego oczekiwania, zostanie skuszony w większości bogatą ofertą kredytów - przede wszystkim konsumpcyjnych. Wraz z szybkim rozwojem gospodarki i wzrostem wynagrodzeń zadłużamy się coraz chętniej. Warto więc sprawdzić, czym kierują się klienci banków, korzystający z kart kredytowych - instrumentu, który w ostatnich latach trafił do portfeli setek tysięcy Polaków.

   Bezpieczna karta kredytowa
   Badania Acxiom Polska na zlecenie Open Finance wskazują, że dla klientów wybierających kartę kredytową liczy się przede wszystkim jej bezpieczeństwo, na które wskazuje prawie 70 proc. badanych. Co ciekawe, ten czynnik jest nawet ważniejszy od wysokości oprocentowania, na które zwraca uwagę 60 proc. pytanych, podobnie jak na kwestię bezpłatnego wydania karty. Dalsze miejsca zajmują niska opłata roczna (56 proc.) i długi okres bez naliczania odsetek (50 proc.).

   Nowa karta kredytowa - taniej
   Interesujące są preferencje osób, które chcę zmienić bank-wystawcę karty kredytowej. W analizowanym okresie (2006 r.) z takim zamiarem nosiło się 11,8 proc. pytanych. W ich wypadku bezpieczeństwo produktu schodzi na dalszy plan (zaledwie 31,7 proc. wskazań), zaś najważniejsze są kwestie cenowe - w tym oprocentowanie (71,2 proc. odpowiedzi), długi okres bez naliczania odsetek (54,3 proc.), niska opłata roczna (52,8 proc.) oraz bezpłatne wydanie karty (46,1 proc.). Okazuje się więc, że klienci zaznajomieni z karta kredytową, myślący o zmianie banku, przekonali się, że w większości wypadków jest to produkt drogi. Nie ma więc dla nich znaczenia fakt, czy bank proponuje program rabatowy (ten czynnik ważny jest dla 21 proc. pytanych). Wiedzą już, że liczą się niskie koszty obsługi długu i takich możliwości poszukują.
   Raport Acxiom Polska na zlecenie Open Finance powstał na podstawie danych zebranych w Ogólnopolskim Kwestionariuszu Produktów i Usług. Ankieta została rozesłana drogą pocztową do wyselekcjonowanych gospodarstw domowych w miastach i otoczeniu aglomeracji w 2006 r.

Źródło: Twoja-firma.pl - vortal dla MSP
Dodał: pp

Data dodania: 17-07-2007

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.