informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 48 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Koniec nieuczciwego marketingu

   Wczoraj została uchwalona ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Zawiera ona jasno określone zakazy w zakresie prowadzenia reklamy, marketingu związane z promocją i nabywaniem towarów przez konsumentów. Klient, który zostanie złapany w pułapkę reklamową będzie teraz mógł żądać unieważnienia umowy, usunięcia jej skutków, a nawet odszkodowania - informuje "Gazeta Prawna".






   "Uchwalona wczoraj ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym zawiera katalog zakazów dla przedsiębiorców w zakresie prowadzenia reklamy, marketingu, związanych z promocją i nabywaniem produktów przez konsumentów. Chodzi o praktyki, które mogą doprowadzić do tego, że konsument podejmie decyzję dotyczącą umowy, której w innej sytuacji by nie podjął. Dlatego zakazane będzie wprowadzanie w błąd konsumentów przez rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, ale również i prawdziwych, które mogą wprowadzać w błąd. Przed nieuczciwymi praktykami klient będzie mógł się bronić, żądając zaniechania ich, usunięcia skutków, unieważnienia umowy, naprawienia wyrządzonej szkody oraz zasądzenia odpowiedniej kwoty." - czytamy w "Gazecie Prawnej".
   "Przedsiębiorcy oraz działający w ich imieniu nie będą więc mogli stosować niedozwolonych praktyk rynkowych w stosunku do wprowadzanych na rynek produktów, opakowań, znaków towarowych, nazw handlowych lub innych oznaczeń indywidualizujących przedsiębiorcę lub jego produkty. - Ustawa gwarantuje te prawa konsumenckie, które są narażone na uszczerbek wskutek praktyk rynkowych pozostających w bezpośrednim związku z oddziaływaniem na decyzje konsumenta przy zawieraniu transakcji gospodarczych - tłumaczy Marek Niechciał, prezes UOKiK." - pisze  "Gazeta Prawna".
   "Niedozwolone praktyki rynkowe" to nic innego jak kryptoreklama, reklama przynęta oraz reklamowanie produktów łudząco podobnych do towaru konkurencji (reklama porównawcza). Według specjalistów ta ostatnia prowadziła do nadużyć z powodu mało precyzyjnych przepisów. Teraz w związku z jej zakazem problem zniknie. Nowe przepisy regulują też w końcu sprawę kryptoreklamy, która ostatnio dość często była wykorzystywana.
   Więcej na ten temat w "Gazecie Prawnej", w artykule autorstwa Małgorzaty Piaseckiej-Sobkiewicz pt. "Klient może się bronić przed agresywną reklamą".

Źródło: Twoja-firma.pl - vortal dla MSP
Dodał: pp

Data dodania: 17-06-2007

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.