informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 53 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Privacy International: Google zagraża prywatności

   Google głównym wrogiem prywatności internautów - twierdzi w swym najnowszym raporcie brytyjska organizacja pozarządowa Privacy International








   Privacy International (PI), organizacja zajmująca się m.in. ochroną prawa człowieka do prywatności, przebadała 23 znane w świecie firmy internetowe i informatyczne - m.in.: Amazon, eBay, Microsoft, My Space, Yahoo, Wikipedię, Google - oceniając, w jakim stopniu respektują one prywatność użytkowników swoich serwisów. Następnie PI zakwalifikowała każdą z firm do jednej z sześciu kategorii - od "przyjazna dla prywatności" do "wroga wobec prywatności".
   Jedyną korporacją, której przyznano miażdżącą najniższą ocenę, okazała się Google. Fatalny wynik oznaczony w raporcie PI grobowym czarnym kolorem dosłownie bije po oczach. "Zdajemy sobie sprawę, że ulokowanie Google na końcu rankingu może być kontrowersyjne - piszą autorzy raportu. - Ale w naszych badaniach ustaliliśmy poważne liczne niedostatki w podejściu Google do kwestii prywatności. Znacznie przekraczają one niedociągnięcia innych firm".
   Zdaniem PI kalifornijski koncern internetowy, znany na całym świecie głównie z wyszukiwarki, ale oferujący także całe spektrum innych usług internetowych, już dzisiaj gromadzi ogromną ilość indywidualnych informacji na temat internautów i ich postępowania w sieci. W dodatku niedawno przejął nowojorską firmę reklamy internetowej Double Click, która oferuje m.in. technologie do monitorowania efektów kampanii reklamowych w sieci (np. zbierania informacji o zachowaniu w sieci osób, które widziały reklamy, etc.). W efekcie posiadany przez Google zasób danych o internautach wzrośnie jeszcze bardziej. Do tego wszystkiego dochodzi dominująca rola Google na rynku internetowym sprawiająca, że polityka tej firmy w stosunku do prywatności ma szczególnie duże znaczenie.
   Samo Google podważa wiarygodność wyników raportu i uważa je za błędne. "Jesteśmy rozczarowani raportem PI opartym na wielu błędach i świadczącym o niezrozumieniu istoty naszych usług" - oświadczyła przedstawicielka firmy, zapewniając, że Google chroni prywatność swych użytkowników i zawsze klarownie informuje, jakie informacje o internautach zbiera i po co.
   Jak wypadły inne firmy? Do najwyższej kategorii nie zakwalifikowano żadnej. Najlepiej oceniono BBC, internetowe radio Last.fm, serwis LiveJournal.com oraz Wikipedię - serwisy te PI uznała za "zasadniczo uświadomione w kwestii prywatności, ale wymagające poprawek".


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 11-06-2007

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.