informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 70 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Spam będzie surowiej karany

   Badania firmy Symantec dowodzą, że aż 59 proc. całej poczty elektronicznej wysyłanej na Świecie to spam. Sytuację tę mają zmienić nowe przepisy antyspamowe. Niechciane wiadomości to niewątpliwie przekleństwo użytkowników kont e-mailowych, należałoby jednak znaleźć pewien kompromis. Restrykcyjne prawo może utrudnić firmom reklamowanie się za pomocą e-maili i esemesów. Ucierpią na tym także organizacje społeczne i charytatywne, które w ten sposób szukają darczyńców - podaje "Rzeczpospolita".






   "Projekt traktuje jako spam nie tylko niechciane informacje komercyjne, ale też charytatywne, a nawet polityczne. - Dyrektywy unijne, które powinniśmy wdrożyć, nie idą aż tak daleko - mówi zajmujący się tą problematyką Michał Miłosz z Uniwersytetu Gdańskiego. - Teraz trudno np. natrętne telefony z agitacją przedwyborczą zakwalifikować jako marketing bezpośredni, bo nie można tego uznać za oferowanie jakiejś usługi. Dlatego musieliśmy umorzyć postępowanie, które prowadziliśmy w takiej sprawie -  podkreśla Jacek Strzałkowski, rzecznik Urzędu Komunikacji Elektronicznej." - czytamy w "Rzeczpospolitej".
   "Nowe przepisy mogą jednak skomplikować działalność społeczną i charytatywną. Gdy np. przed rozliczeniami PIT dostaniemy reklamę jakiejś organizacji pożytku publicznego zachęcającą do przekazania jej 1 proc. naszego podatku, to - jeśli wcześniej nie zgodziliśmy się naotrzymywanie takich informacji - dojdzie do złamania prawa. Rozsyłanie spamu, zlecanie jego rozsyłania lub czerpanie z tego korzyści będzie zagrożone karą finansową - minimum 100 zł, ale w drastycznych przypadkach trzeba będzie zapłacić 100 tys. zł." - pisze "Rzeczpospolita".
   Projekt nowelizacji prawa telekomunikacyjnego zakłada, że najbardziej uciążliwi spamerzy będą karani grzywną w wysokości nawet do 100 tys. zł. Obecnie są oni niemal bezkarni. Z danych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji wynika, że w ciągu ostatnich trzech lat policja wszczęła tylko 71 postępowań przeciwko nadawcom niechcianych informacji, z czego 53 swój finał znalazło w sądzie, a tylko 2 zostało ukaranych mandatami. W większości przypadków sąd orzekał niską szkodliwość społeczną. Teraz prawo ma być skuteczniejsze. Nękani użytkownicy Internetu będą mogli zgłosić to swojemu dostawcy usług albo urzędnikom ze specjalnej komórki tzw. spam-box.
   Więcej na temat w "Rzeczpospolitej", w artykule Michała Kosiarskiego pt. "Firmy i społecznicy rzadziej zareklamują się e-mailem".

Źródło: Twoja-firma.pl - vortal dla MSP
Dodał: pp

Data dodania: 18-05-2007

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.