informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 55 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Polskich internautów przybywa błyskawicznie

   Polski rynek internetowy rozwija się doskonale - internautów przybywa, spędzają oni w sieci coraz więcej czasu, kupują w wirtualnych sklepach i, chcąc nie chcąc, oglądają więcej reklam. Mimo to na tle Europy polski internet wciąż jeszcze wypada nie najlepiej






   Mam dla państwa wyłącznie dobre informacje - tak Michał Tober, prezes związku pracodawców branży internetowej Interactive Advertising Bureau Polska, zaczął wczorajszą konferencję prasową. IAB Polska zaprezentowała swój najnowszy raport o polskim rynku internetowym. Mówi on o tym, co działo się w branży w ubiegłym roku, i prognozuje przyszłość. Jego zawartość Tober (zarazem menedżer portalu Wirtualna Polska) podsumowuje krótko: - Internet rośnie nam fenomenalnie.
   Przyczyny tego entuzjazmu? Jest ich wiele:
•  Przybywa internautów w Polsce. W ubiegłym roku nastąpił tu duży skok - liczba internautów wzrosła z 9,6 mln do ponad 13 mln osób.
•  Jednocześnie rośnie popularność szybkiego dostępu do sieci. Według Urzędu Komunikacji Elektronicznej (którego działania antymonopolowe IAB uważa za jedną z przyczyn tego zjawiska) w ciągu roku liczba łączy szerokopasmowych wzrosła w Polsce z ok. 635 tys. do ponad 1,7 mln. A to korzystnie wpływa na sposób korzystania z sieci. - Internauci po przejściu na szybkie łącze częściej korzystają z internetu, spędzają w nim więcej czasu, odwiedzają więcej witryn, częściej robią zakupy, oglądają wideo, ściągają pliki, używają komunikatorów i telefonii internetowej - wylicza Piotr Kowalczyk, menedżer portalu Onet.pl i członek zarządu IAB.
•  Wzrasta wartość rynku reklamy internetowej. W zeszłym roku wydatki netto (bez barterów) na reklamę online sięgnęły w Polsce 215 mln zł - to aż o 60 proc. więcej niż jeszcze rok wcześniej (a i tak kwota ta nie obejmuje utajnionych wydatków na promocję w wyszukiwarce Google oraz rynku internetowych serwisów ogłoszeniowych, z których korzysta prawie 6 mln osób). Jest to tempo wzrostu nieosiągalne dla innych mediów - cały rynek reklamy wzrósł w Polsce średnio o 10 proc. W sumie internet opanował już u nas prawie 4 proc. tortu reklamowego (na świecie jest to średnio 5,8 proc.). Polscy wydawcy internetowi z nadzieją patrzą na przykład brytyjski, gdzie reklama online ma ponad 11 proc. udziałów w rynku. - W ciągu trzech lat internet dogoni w Polsce radio, a zaraz potem outdoor - zapowiada Robert Biegaj (Agora), wiceprezes IAB.
•  Rośnie rynek handlu detalicznego w internecie. Raport ocenia, że zakupy w sieci robi ponad 3,3 mln osób w Polsce. Według IAB obroty w polskim e-commerce wzrosły w ubiegłym roku z 3,1 mld zł do 5 mld zł i e-handel stanowi już kilka procent całego krajowego handlu detalicznego. W tym bardzo duża część to transakcje na internetowych serwisach aukcyjnych (na samym Allegro.pl w zeszłym roku sprzedano towary za 2,5 mld zł), które zyskują nowe oblicze. - Serwisy aukcyjne stały się platformą sprzedaży towarów dla wielu sklepów zwykłych i internetowych - mówi Kowalczyk.
•  Nastąpił wysyp nowych pomysłów i zjawisk w sieci - w internecie zagościły na dobre wideo, telewizje i radiostacje, pojawiły się nowe pomysły, serwisy społecznościowe spod znaku Web 2.0. Rozwija się marketing mobilny. - Adresy stron WWW już standardowo trafiają do kampanii reklamowych w telewizji, internet staje się dla firm podstawowym sposobem komunikacji z klientami. Często firmy rozpoczynają prace na strategię promocyjną właśnie od internetu - mówił Tober.
   Wszystko to nie oznacza, że Polska stała się internetowym tygrysem Europy.
   Dostęp do internetu wciąż ma w Polsce sporo mniejszy odsetek osób niż na Zachodzie (średnia dla wszystkich 27 państw Unii Europejskiej to ponad 50 proc., tymczasem w Polsce, według różnych szacunków, jest to 30-38 proc.). Nadal jesteśmy w europejskim ogonie, jeśli chodzi o liczbę szerokopasmowych, szybkich łączy na setkę mieszkańców. "Za nami jest tylko Grecja i Słowacja" - czytamy w raporcie IAB. Na Zachodzie znacznie bardziej popularne są także zakupy online. A według Eurostatu (dane z 2006 r.) odsetek osób korzystających z internetu w kontaktach z urzędami publicznymi wynosi w Polsce 6 proc. i jest... najniższy ze wszystkich krajów Unii (średnia dla całej UE to 24 proc.).

- Jesteśmy kilka lat z tyłu - przyznają przedstawiciele IAB Polska. - Ale wszystko to oznacza, że jest duże pole do dalszego rozwoju internetu w Polsce w najbliższych latach.

   Organizacja, która obecnie skupia kilkanaście największych firm na e-rynku (analogiczne instytucje w innych krajach, zrzeszone w globalnej sieci IAB, potrafią zrzeszać nawet 200-300 firm), zapowiada mocną promocję rynku internetowego. Michał Tober: - Nasza branża stała się rentowna i pozwala zarobić innym branżom. Rozwój internetu to dziś warunek rozwoju całej gospodarki. Problem tylko w tym, że zaczyna już brakować specjalistów do pracy na rynku interaktywnym.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 27-04-2007

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.