informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 46 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Zakupy za pomocą SMS-ów

   Wszyscy dokonujący zakupów pod wpływem impulsu - miejcie się na baczności. Już niedługo telefon komórkowy może wpakować was w kłopoty. Firma o nazwie ShopText wprowadziła system pozwalający konsumentom błyskawicznie kupować towary za pomocą wiadomości tekstowej, eliminując w ten sposób konieczność udania się do sklepu, czy chociażby odwiedzenia strony internetowej.






   Już teraz konsumenci mogą kupować określone produkty za pomocą wiadomości tekstowych. Przykładowo, ujrzawszy w magazynie reklamę zachęcającą do przeczytania książki, klient będzie mógł ją zamówić wysyłając SMS-em kod umieszczony obok zdjęcia. Reklamy nowej płyty piosenkarza Tima McGraw już opatrzone są specjalnym kodem, podobnie jak zapowiedzi nowej części przygód Harry'ego Pottera, mającej ukazać się tego lata. Niektóre sale koncertowe wykorzystują SMS-y do sprzedaży biletów, a organizacje charytatywne do zbierania datków.
   W numerze czerwcowo-lipcowym, czasopismo "CosmoGirl" umieści kody SMS zarówno na stronach reklamowych, jak i na stronach redakcyjnych. Innym czasopismem, które zdecydowało się wprowadzić system zakupów SMS-owych, jest magazyn "Stuff", który umieści kody przy płytach, filmach DVD oraz grach komputerowych opisywanych na jego łamach.
   Za powyższą technologią stoi ShopText, niewielka nowojorska firma, której zadaniem jest przyjmowanie zamówień, obciążanie karty kredytowej konsumenta oraz wysyłka produktu. Aby móc skorzystać z systemu, klient musi najpierw wykonać telefon do firmy ShopText, aby założyć konto użytkownika, podając swój adres oraz numer karty kredytowej. Po dopełnieniu formalności można rozpocząć zakupy korzystając wyłącznie z kciuka.
   Kiedy ShopText otrzymuje wiadomość tekstową o dokonaniu zakupu lub przekazaniu datku na organizację charytatywną, obciąża kartę kredytową klienta oraz wysyła do niego stosowny produkt z jednego ze swoich magazynów, które znajdują się na terenie całego kraju.
   Handel elektroniczny to zaledwie ułamek globalnego handlu detalicznego - mówi Mark Kaplan, założyciel oraz dyrektor ds. marketingu firmy ShopText. - Tym, co hamuje jego rozwój jest fakt, iż operacje są nierozerwalnie związane z dostępem do internetu - mówi. - Tymczasem telefony komórkowe łączą towary z mediami. Kiedy klient poczuje nagłą chęć dokonania zakupu, ma pod ręką komórkę.
   Firma ShopText powstała w 2005 r. jako część nowojorskiej agencji reklamowej Anomaly i początkowo współpracowała z serwisem PayPal, stanowiącym część firmy eBay, aby opracować narzędzia do zakupów SMS-owych. W listopadzie tego roku ShopText wyodrębnił się jako niezależna firma i od tego czasu próbuje przekonać media oraz handlowców, że zakupy przy pomocy telefonu komórkowego staną się niedługo tak dochodowym przedsięwzięciem, jak handel elektroniczny.
   Obecnie firma próbuje ustalić, jakie media będą najwłaściwszym kanałem sprzedaży dla poszczególnych towarów. 
   Mężczyźni mogą być skłonni do zakupu elektronicznych gadżetów z takich sklepów jak Wired, podczas gdy kobiety mogą być zainteresowane czymś zupełnie innym - mówi Steve Roberts, prezes oraz dyrektor generalny ShopText. - Tak naprawdę, to nikt tego jeszcze nie wie.
   Niektórzy dyrektorzy środków masowego przekazu już są przekonani do tego pomysłu.
   Zawsze marzyłam, by dziewczęta mogły kupować to, co pokazujemy w naszym czasopiśmie - mówi Susan Schulz, redaktor naczelna "CosmoGirl", czasopisma wydawanego przez Hearst. - Kiedy przegląda magazyn, chcę, żeby siedziała z telefonem w ręku. Będzie to bardzo interaktywne doświadczenie.
   Reklamodawcy "CosmoGirl" mają teraz możliwość sprzedaży lub oferowania próbek każdego ze swoich produktów przy pomocy kodu zamieszczanego w reklamach. Strona redakcyjna czasopisma zawiera kody SMS dla wielu produktów znajdujących się w rankingu "Hot 100", czyli najgorętszych wydarzeń z dziedziny kultury i rozrywki, aby umożliwić czytelnikom zakup popularnych płyt, filmów DVD oraz biletów do kina.
   Mariam Salari, 33-letnia doktorantka mieszkająca w Nowym Jorku, mówi, że chętnie robiłaby zakupy przy pomocy komórki. 
   Wyrywam mnóstwo reklam z czasopism - pod koniec miesiąca na moim biurku zalega 50 wycinków z reklamami produktów, których nigdy nie kupiłam.
   W zeszłym roku "Lucky", "CosmoGirl", jak i kilka innych czasopism, przetestowały pomysł z kodami SMS na swoich łamach. W kwietniowym wydaniu "Lucky" czytelniczki mogły nabyć drogą SMS-ową dżinsy, podczas gdy na czytelniczki marcowego "CosmoGirl" czekały próbki produktów firmy Johnson & Johnson.
   Russell A. Kern, dyrektor ds. rozwoju biznesu Dennis Digital, interaktywnego działu wydawnictwa Dennis Publishing, wydawcy magazynu "Stuff", mówi, że dostrzega ogromny potencjał w tej technologii. 
   Siedzisz w Central Parku i czytasz gazetę. Masz przy sobie telefon, a chcesz uzyskać więcej informacji na temat danego produktu lub go nabyć. Masz taką możliwość dosłownie pod ręką - mówi.
   Nowa technologia pomoże czasopismom udowodnić swoją skuteczność jako narzędzia marketingowego. Handlowcy już teraz mogą sprawdzić, ile osób klika ich reklamy w internecie, a w przypadku systemu ShopText z łatwością będą w stanie wskazać czasopisma, które generują największą sprzedaż, gdyż każdy kod może być przypisany wyłącznie czasopismu, w którym się ukazuje. 
   Daje to reklamodawcom w mediach drukowanych możliwość skorzystania z zalet nowych technologii, do tej pory zarezerwowanych dla internetu - mówi Serena Torrey, dyrektor ds. strategii komunikacyjnej oraz rozwoju biznesu czasopisma "New York", rozważającego umieszczenie na swoich stronach kodów ShopText.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 27-04-2007

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.