informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 62 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Reklama w internecie większa niż w prasie

   Wydatki na reklamę w internecie przewyższyły w Wielkiej Brytanii wydatki na reklamę prasową. Internet ma tam już 11,4 proc. tortu reklamowego





   W 2006 r. wartość rynku reklamy w internecie w Wielkiej Brytanii, gdzie z sieci korzysta około 31 mln osób, przekroczyła poziom 2 mld funtów - wyliczył brytyjski oddział organizacji IAB (zrzeszającej wydawców internetowych) we współpracy z firmą PricewaterhouseCoopers. Najciekawsze jest to, co jeszcze niedawno, w czasach gdy internet traktowany był jak głęboka nisza, wydawało się nierealne - nakłady reklamodawców na promocję w sieci okazały się większe niż na reklamę w ogólnokrajowej prasie. Ten ostatni rynek wart był bowiem 1,9 mld funtów.
   Wartość reklamy online na Wyspach wzrosła w ub. roku aż o 41 proc., i to w sytuacji gdy cały tamtejszy rynek reklamowy zwiększył się tylko symbolicznie o 1,1 proc. (wszystkie tradycyjne media zanotowały duże spadki, np. telewizja o prawie 5 proc.). W efekcie udział internetu w torcie reklamowym wzrósł z niespełna 8 proc. do 11,4 proc. (a w drugiej połowie ubiegłego roku nawet do 12,4 proc.). "To odzwierciedlenie nowej ery w marketingu i komunikacji" - pisze IAB w komunikacie.
   Przyczyny tego zjawiska? IAB wylicza trzy najważniejsze: •  upowszechnianie się szerokopasmowego internetu (jest już w 10 mln brytyjskich gospodarstw domowych); •  rosnąca popularność wideo w internecie, a co za tym idzie, rozwój form reklamy online (spoty wideo lub animowane, bogate graficznie, atrakcyjne reklamówki); •  eksplozja popularności tzw. serwisów społecznościowych i innych, w których treści (teksty, filmy, zdjęcia) zamieszczają sami użytkownicy. Według IAB reklamodawcy zdają sobie sprawę, że dzisiejszy internet jest już prawdziwym medium masowym, zastępującym wielu użytkownikom media tradycyjne.
   Taki podział rynku jak w Wlk. Brytanii jest jednak na razie światowym ewenementem. Nigdzie na świecie udział internetu w torcie reklamowym nie jest większy (średnia światowa to 5,8 proc.), choć wszędzie szybko rośnie. W Polsce ubiegłoroczna wartość e-reklamy (bez wyszukiwarek) szacowana jest na 218 mln zł (3,60 proc. wszystkich budżetów reklamowych). Oznacza to roczny wzrost rzędu 47 proc. (szacunki firmy CR Media).


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 02-04-2007

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.