| | | | | | | |
Wiadomość poufna  |
| |
| |
|
|
Banki wprowadzają nowe marki i kuszą kredytami
|
Credea, db kredyt, Metrobank... - to tylko niektóre nowe marki bankowe, które ostatnio pojawiły się na polskim rynku. Eksperci nie mają wątpliwości - prawdziwy wysyp nowych "etykiet", pod którymi banki będą nam sprzedawały kredyty, dopiero nadchodzi - pisze "Gazeta Wyborcza". "Do tej pory banki walczyły o klientów głównie oprocentowaniem oraz szybkością przyznawania pieniędzy. Ale to pole bitwy jest coraz bardziej ograniczone. Np. marże złotowych kredytów hipotecznych spadły już do poziomu najniższego w Europie, a w kredytach gotówkowych konkurencja jest tak duża, że niektóre banki zaczęły pożyczać pieniądze na poczekaniu, bez sprawdzania zarobków klientów." - pisze dziennik. "Nowe marki bankowe powstają ostatnio jak grzyby po deszczu. Na początku lutego utworzenie sieci placówek pod nową marką db kredyt zapowiedział Deutsche Bank. W tym roku ma powstać 60 placówek nowej sieci. Z kolei Lukas Bank wprowadza na rynek markę Credea, która ma przyciągnąć klientów z nieregularnymi dochodami, bez stałej umowy o pracę (...). Takie inwestycje, często związane z kampaniami reklamowymi i budową osobnych sieci placówek, nie są tanie. Budowa jednego oddziału to koszt od 400 tys. nawet do miliona złotych." - podaje "Gazeta Wyborcza". "Z czasem kredyty siłą rzeczy będą się stawały coraz bardziej podobne do siebie pod względem oprocentowania i dostępności. Wygra więc ten, który zdoła przyciągnąć klienta dobrze wymyśloną marką", - tłumaczy Piotr Romanowski, ekspert z polskiego oddziału McKinsey&Company. "Nowa marka dla niektórych banków jest sposobem na wejście w nową niszę na rynku. Np. bank GE Money, który zdobył już silną pozycję na rynku kredytów gotówkowych i hipotecznych, z nową marką - GEpard - wybrał się na podbój rynku kredytów samochodowych (...). Inne banki wprowadzają nowe marki, by nie psuć wizerunku tych już istniejących. Np. Citibank kojarzący się z elitarnością i prestiżem już dwa lata temu zaczął rozwijać w Polsce sieć Citifinancial." - czytamy w "Gazecie Wyborczej". Bodaj najwięcej nowych marek w branży usług finansowych wprowadził ostatnio Getin Holding. Poza Noble Bankiem ostatnio pojawił się też Metrobank. Wcześniej Getin stworzył już sieć DomBank specjalizującą się w udzielaniu kredytów mieszkaniowych.
Źródło: Bankier.pl - Polski Portal Finansowy Dodał: pp Data dodania: 26-03-2007
| |
|
|