informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 53 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Kup sobie bank na licencji

   Polacy polubili banki. Coraz częściej zaciągają kredyty i otwierają rachunki. Bankowcy robią wszystko, by klienci wybierali oddziały ich firmy. Coraz więcej biznesmenów decyduje się na prowadzenie banku na licencji.






   Kredyty są najbardziej dochodowym elementem działalności banków i takim jeszcze długo pozostaną. Pożyczamy na kupno mieszkania, samochodu albo innych dóbr trwałych, jak chociażby sprzęt RTV/AGD. I to się w najbliższym czasie nie zmieni. Według danych Barometru Rynku Consumer Finance*, w tym sektorze istnieje wciąż potencjał wzrostowy: Polacy chcą więcej kupować i spodziewają się, że będą mogli jeszcze więcej oszczędzić. Na dzień dzisiejszy dynamika zadłużenia polskich gospodarstw domowych jest wysoka, nie mniej jednak przy tak korzystnych nastrojach konsumenckich, może się ona utrzymać lub wzrosnąć.
   Niewykorzystany potencjał przy wysokim popycie na produkty i usługi finansowe to pole do działania dla instytucji finansowych. I jednocześnie szansa na umocnienie swojej pozycji na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Nic dziwnego, że banki zmieniły swoje podejście do klienta i stają się coraz bardziej elastyczne w działaniach. Oferują coraz szerszy wachlarz produktów i usług bankowych, łatwiejszy jest również dostęp do kredytu, pożyczki i innych źródeł finansowania. Motorem zmian w podejściu do klienta jest przede wszystkim rosnąca konkurencja. Przedstawiciele banków doskonale zdają sobie sprawę, że poprzez bezpośredni kontakt z doradcą w rzeczywistej placówce klienci częściej podejmują decyzje o wyborze banku. Stąd, zgodnie z zasadą "im bliżej klienta, tym lepiej", tak chętnie inwestują w rozwój sieci własnych oddziałów i placówek prowadzonych przez partnerów biznesowych. Z danych zawartych w "Raporcie o franchisingu i systemach agencyjnych w Polsce" przygotowanym przez firmę PROFIT system wynika, że pod koniec 2006 roku w Polsce działało łącznie 3068 bankowych placówek partnerskich, podczas gdy w 2005 roku było ich 3027 (na skutek restrukturyzacji w sieci PKO BP zamknięto 214 działających placówek, co miało wpływ na finalne podsumowanie). Pomijając PKO BP, dynamika wzrostu w 2006 roku wynosiła ponad 49 proc. W minionym roku otwarto 772 nowe punkty, a w 2005 roku - 517. Dla każdego banku, większa sieć dystrybucji to możliwość dotarcia do nowych rynków i nowych grup klientów, co w konsekwencji przekłada się na zwiększenie sprzedaży i większy zysk.
   Miniony rok upłynął pod znakiem dynamicznego rozwoju, ale i spektakularnych debiutów. Jeden z nowo powstałych banków - Polbank EFG (polska filia greckiego Eurobanku) - rozpoczął budowę sieci placówek własnych i partnerskich niemal zaraz po wejściu na rynek. Na włączenie do swojej sieci placówek prowadzonych przez partnerów zewnętrznych zdecydował się również ING Bank Śląski.
   Inwestycje banków w rozbudowę sieci mają szansę się zwrócić także partnerom instytucji. Z danych Narodowego Banku Polskiego wynika, że wartość naszych kredytów w bankach wzrosła w 2006 roku aż o 40 proc., czyli do 148,3 mld zł. I wszystko wskazuje na to, że będzie dalej rosnąć. To dobra wiadomość dla już działających partnerów, jak i dla tych, którzy dopiero przymierzają się do otwarcia placówki wybranego banku. Debiutanci mogą liczyć na szybki zwrot inwestycji, wyższe zarobki z prowizji za sprzedane produkty i usługi - to perspektywa dla osób prowadzących już placówki. Największe możliwości zarobkowe mogą zyskać przedsiębiorcy, którzy zdecydują się uruchomić placówkę bankową w małych miejscowościach i uda im się zachęcić klientów do korzystania z oferowanych produktów i usług. Stosunkowo niski stopień ubankowienia (z usług banków korzysta ok. 50-60 proc. dorosłych Polaków, podczas, gdy w krajach zachodnioeuropejskich ponad 90 proc.) wynika m.in. z braku dobrze rozwiniętej sieci placówek bankowych właśnie w małych miejscowościach, gdzie dostęp do Internetu jest utrudniony lub niemożliwy. W wielu miejscach nie ma też konkurencji. Do niedawna polska prowincja znajdowała się poza obszarem zainteresowania banków, w których uznano, że w małych miastach nie opłaca się zakładać oddziału. Nadal jest to dla banków mało opłacalne. Oddział banku musi posiadać odpowiednią infrastrukturę techniczną, a także spełniać wysokie standardy wizualizacji oraz wyposażenia. Średnia inwestycja związana z uruchomieniem oddziału kształtuje się znacznie powyżej 500 tys. zł. Taka wartość powoduje, że zwrot z inwestycji w miejscowości zamieszkałej przez 20 tys. osób będzie trwał kilkanaście lat. A przecież dochodzą jeszcze koszty bieżące (pensje pracowników, opłaty bieżące i inne). Dlatego w małych miastach lokowane są placówki partnerskie. Punkty mają "łagodniejsze" standardy w zakresie wyposażenia czy też minimalnej powierzchni. Sprawia to, że inwestycja agenta w taką placówkę jest znacznie niższa niż w przypadku otwarcia oddziału banku - podobnie zresztą jak koszty bieżące (biorąc pod uwagę wielkość powierzchni i liczbę zatrudnianych osób).
   Zapewne i w tym roku nie zabraknie nowych graczy, którzy zdecydują się na rozwój sieci poprzez system agencyjny. Wejście na rynek bankowej franczyzy zapowiadają m.in. banki BZ WBK i Pekao SA, który do tej pory otwierał wyłącznie własne oddziały. Jednak po przejęciu placówek partnerskich banku BPH zamierza kontynuować działania w tym sektorze dystrybucji. Zdaniem specjalistów, jeśli nowe trendy utrzymają się dłużej, znikną białe plamy na mapie rynku bankowego.

Źródło: Twoja-firma.pl - vortal dla MSP
Dodał: pp

Data dodania: 17-03-2007

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.