informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 63 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Bilet za złotówkę? Koniec lania wody

   Czy to finał samowolki przewoźników lotniczych? Zastanawia się "Puls Biznesu". Urząd Lotnictwa Cywilnego zajął się "chwytami marketingowymi" stosowanymi przez przewoźników. Opłata za lot to nie tylko opłata podstawowa, ale i liczne dopłaty, które przewoźnicy wliczają w cenę biletu. Aby podnieść atrakcyjność swojej oferty często pomijają w ogłoszeniu nawet wszystkie dopłaty.






   "Bilet za 1 zł, bilet za darmo, bilet z dopłatą w formie nagrody. Aż trudno uwierzyć, by na takich warunkach komuś opłacało się organizować cokolwiek, nie mówiąc już o podróży samolotem. Tymczasem to tylko niektóre z najbardziej rażących form marketingu stosowanych przez przewoźników lotniczych." - pisze "Puls Biznesu".
   "O reszcie opłat, potocznie zwanych lotniskowymi, podróżni dowiadywali się w chwili zakupu, wręcz zaskakiwani koniecznością uiszczenia np. 25 zł za płatność kartą kredytową. Ukrócenie tych praktyk zapowiadano co najmniej od dwóch lat. Wczoraj nastąpił przełom. Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC), który przygotował nowelę prawa skłaniającą przewoźników do podawania do wiadomości publicznej ostatecznej ceny biletów, skierował ją do konsultacji społecznych. To oznacza, że ocenią ją zarówno przewoźnicy, jak i porty lotnicze." - czytamy w "Pulsie Biznesu".
   "- Taka praktyka wprowadza pasażerów w błąd. W rezultacie za bilet, który w ofercie kosztuje 1 zł, trzeba w rzeczywistości zapłacić 150, a nawet 200 zł. Nie jest to uczciwa praktyka. Pasażerowie nie muszą znać wysokości wszystkich dopłat, mają natomiast prawo otrzymać rzetelną informację o łącznej cenie biletu - podkreśla Grzegorz Kruszyński, prezes ULC." - pisze dalej "Puls Biznesu".
   Trudno mówić o entuzjazmie przewoźników, ale nie ma się czemu dziwić. Według danych ULC w roku 2006 polskie porty lotnicze obsłużyły ponad 14 mln pasażerów. Urząd prognozuje, że hossa rynku lotniczego w Polsce będzie trwała jeszcze długie lata. Jeśli dynamika rozwoju tej branży nie osłabnie, to w roku 2010 będzie można mówić o ok. 22 mln pasażerów, w roku 2020 - 41 mln, natomiast w roku 2030 - ponad 63 mln.
   Więcej na temat w "Pulsie Biznesu", w artykule Miry Wszelakiej pt. "Koniec z biletem lotniczym za 1 zł".

Źródło: Twoja-firma.pl - vortal dla MSP
Dodał: pp

Data dodania: 16-03-2007

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.