informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 69 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Wysokie koszty sprzedaży? Tylko e-commerce!

   Z opublikowanych niedawno badań OGICOM wynika, że 75% sklepów internetowych liczy na 50 procentowy wzrost obrotów w 2007 roku. Badania, które przeprowadził OGICOM odbyły się na próbie 78 respondentów, spośród 700 obsługiwanych przez firmę e-sklepów, którym dostarczane są usługi hostingowe. W ankiecie telefonicznej pytano m.in. o wyniki sprzedaży za mijający rok, prognozę przychodów w roku bieżącym oraz rodzaj prowadzonych przez sklepy internetowe działań promocyjnych i ich przełożenie na sprzedaż.






   Handel elektroniczny, bo tak po polsku brzmi nazwa tego kanału sprzedaży i dystrybucji polega na szerokim wykorzystaniu technologii informatycznych takich jak platformy transakcyjne wspomagane systemami przesyłu danych wg określonych protokołów internetowych do sprzedaży dóbr i usług. Z powodu wykorzystania nowych technologii, handel elektroniczny pomija całą sferą realnych kosztów związanych z prowadzeniem działalności handlowej czy dystrybucyjnej (dz. gospodarczej). Powoduje to, iż e-commerce nadaje się do wykorzystania szczególnie przez mały i średni biznes, który z zasady jest nieodporny na wysokie koszty prowadzenia działalności. Warto pamiętać, że jak - podaje "Rzeczpospolita" - na 14,4 ml internautów w Polsce 54,5% dokonuje zakupów w sieci. W formie uproszczonej handel elektroniczny (bez modułu płatnościowego) możliwy jest już z prostej strony WWW, która umożliwia potencjalnemu klientowi korzystanie (przegląd) z oferty oraz wstępny kontakt z firmą.

   Korzyści e-commerce

  • oszczędność kosztów biura (funkcjonowanie i wyposażenie),zmniejszenie liczby personelu;
  • skrócenie kanałów dystrybucji poprzez uproszczenie obiegu dokumentów i towaru;
  • zwiększenie prostoty kontaktu z klientami a w tym, całkowita lub częściowa rezygnacja z korzystania z magazynów;
  • zwiększenie wykorzystania powierzchni handlowej, np.: przeznaczenie fizycznej powierzchni sklepu np. na produkcyjną bądź składową;
  • możliwość indywidualizacji kontaktu, rozumiana jako komunikacja z konkretnym odbiorcą (tzw. model one to one);
  • interaktywność czyli ułatwione zapamiętywanie prezentowanych treści;
  • elastyczność, możliwość błyskawicznego zamieszczania informacji na stronach internetowych oraz stosunkowo niskie koszty budowy i przebudowy serwisów;
  • uproszczona infrastruktura techniczna i wydajniejszy system logistyczny;
  • oszczędność czasu i podróży (fizycznej) przy pozyskiwaniu informacji i dokonania porównań dóbr i usług.
   Handel elektroniczny daje wzrost

   Zdecydowana większość firm, które udzieliły odpowiedzi na badanie OGICOM-u odnotowała w 2006 roku wzrost obrotów w porównaniu z rokiem poprzednim. W 15 proc. przypadków była to zmiana o 50 proc. i więcej. Połowa ankietowanych zanotowało wzrost obrotów od 5 do 40 proc. W przypadku 20 proc. firm poziom obrotów nie uległ zmianie, a w 12 proc. zmalał. W roku 2007 - w ocenie połowy e-sklepów - utrzymana zostanie dynamika wzrostu przychodów na podobnym poziomie, co w poprzednim roku (taki sam poziom wzrostu lub większy o 10 proc.). Dla 10 proc. sklepów wzrost będzie znacznie wyraźniejszy (od 20 proc. do 250 proc.), natomiast dla 20 proc. nieco mniejszy niż w minionym okresie.
   "Większość sklepów dynamicznie się rozwija, na fali ciągle wzrastającej liczby aktywnych użytkowników Internetu oraz coraz większego zaufania do transakcji w sieci" - podsumowuje wyniki badań Krzysztof Szyszka, Prezes Zarządu firmy OGICOM Sp. z o.o. 

   O dobrej kondycji polskiego rynku sprzedaży on-line może również świadczyć podjęcie w minionym roku działań promocyjnych - i to przez prawie wszystkie badane firmy. Do najczęściej stosowanych sposobów na pozyskanie większej liczby klientów należała reklama w prasie drukowanej (45 proc.), reklama bannerowa (21 proc.) i odświeżona szata graficzna witryny (również 21 proc.). W przypadku 28 proc. ankietowanych sklepów metodą na pobudzenie sprzedaży było poszerzenie asortymentu. Znacznie rzadziej korzystano z linków sponsorowanych (10 proc. badanych) i pozycjonowania sklepów w wyszukiwarkach (16 proc. ankietowanych).
   Ponieważ biznes - co do zasady - powinien być wspomagany przez naukę, e-commerce spotyka się z reakcją polskich uczelni ekonomicznych. Reakcją ta jest coraz liczniejsze pojawianie się studiów podyplomowych z zakresu określanego szeroko jako e-biznes. Wiąże się to z rozwojem handlu elektronicznego i oczekiwaniem na personel znający zagadnienia oraz technologię. Oferta naukowa e-biznesu jest coraz szersza i skierowana jest nie tylko do posiadaczy wyższego wykształcenia.
   Do pozytywnych stron przyszłości handlu elektronicznego należy zaliczyć rozwijającą się technologię i poziom dostarczanych usług. W omawianym badaniu e-sklepy bardzo dobrze oceniły oferowane przez OGICOM oprogramowanie SOTE. Łatwa w obsłudze aplikacja, która umożliwia budowę własnego sklepu internetowego i wygodne zarządzanie nim, otrzymała najwięcej "5" spośród wskazanych ocen (w skali od 1- 6). Co do ograniczeń to wspomnieć należy o rodzących się w bólach uregulowaniach prawnych i idącej za tym praktyce obrotu gospodarczego oraz utrudnionym aspekcie technicznym oglądania towaru gdzie jesteśmy skazani na zdjęcia lub kamerki internetowe. Warto pamiętać też o kosztach realnej dostawy wybranego i opłaconego czyli zakupionego towaru do klienta. Warto jednak zastanowić się i zainwestować raczej w kompleksową usługę internetową - m.in. hosting, rejestrację domeny, dobrą stronę WWW oraz oprogramowanie obsługujące e-sklep niż w niezwykle kosztowne klasyczne kanały sprzedaży. Szczególnie jeżeli jesteśmy małą lub średnią firmą. Jedną z propozycji na nasz e-commerce może być oferta OGICOM.

Źródło: Twoja-firma.pl - vortal dla MSP
Dodał: pp

Data dodania: 15-03-2007

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.