informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 1 gość
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Reklama ma przed sobą tłuste lata

   W ciągu najbliższych trzech lat rynek reklamowy będzie rósł w tempie 8,5-9,5 proc. rocznie - szacuje firma CR Media Consulting.








   Najszybciej spośród wszystkich mediów swoje przychody reklamowe w latach 2007-09 zwiększy internet. W 2009 r. jego udział w torcie reklamowym może wynieść aż 7 proc. (teraz ma niecałe 4 proc.). Co roku reklamodawcy będą zwiększać swoje wydatki w internecie o 25-40 proc. Odbędzie się to kosztem telewizji i prasy, których udział w rynku reklamowym będzie malał. W przypadku telewizji spadnie on w 2009 r. do 53,8 z obecnych 54,4 proc., natomiast udział prasy skurczy się w tym czasie do 31,4 proc. z obecnych 34 proc. Udział radia ma utrzymywać się na stałym poziomie 7,8 proc.
   Rynek będzie rósł przede wszystkim dzięki dobrej koniunkturze gospodarczej oraz napływie unijnych funduszy. "Co ważne dla rynku reklamy, nastroje wśród dużych przedsiębiorstw są znacznie lepsze niż wśród małych, kilkuosobowych firm" - czytamy w Ad.Media Raporcie, publikowanym co kwartał przez CR Media Consulting. Jego autorzy oczekują, że rynek reklamy będzie napędzany również przez liberalizację prowadzoną w takich sektorach, jak: telekomunikacja, poczta, energetyka, koleje czy lotnictwo. Analitycy CR Media Consulting podkreślają, że mający wystartować w tym roku czwarty operator telefonii komórkowej Play (spółka P4) dysponuje budżetem marketingowym, który lokuje go na "jednym z pierwszych miejsc w rankingu największych reklamodawców".
   Mimo tak szybkiego rozwoju udział polskiej reklamy w PKB pozostanie w latach 2007-09 na poziomie 0,58-0,61 proc., podczas gdy w USA czy Wielkiej Brytanii wynosi on 1,2 proc. W przeliczeniu na mieszkańca wydatki reklamowe w Polsce sięgają 35 euro i są czterokrotnie niższe niż we Włoszech czy w Hiszpanii oraz dziesięciokrotnie niż w Wielkiej Brytanii. Wyrównanie tych różnic zajmie nam kilka najbliższych lat.
   CR Media Consulting zajmuje się doradztwem przy planowaniu i zakupie kampanii reklamowych w mediach. To jedna z dwóch firm w Polsce publikujących szacunki rynku reklamowego netto, czyli po uwzględnieniu rabatów i upustów.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 02-03-2007

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.