informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 1 gość
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Tygodniki coraz szybsze, bo w internecie

   Wydawcy polskich tygodników społeczno-politycznych coraz bardziej odważnie eksperymentują z internetem. Pieniędzy z tego nie mają, ale sławy - coraz więcej.








   Co łączy dymisję Radka Sikorskiego, wynik badań DNA Andrzeja Leppera oraz pomysł SDP o wprowadzeniu rejestracji dziennikarzy? Wszystkie te informacje po raz pierwszy pojawiły się na stronach internetowych "Wprost" i "Newsweeka", a nie w serwisach Polskiej Agencji Prasowej, na antenach radiowych czy w internetowych serwisach dzienników. Tygodniki społeczno-polityczne notujące z roku na rok spadki sprzedaży przeniosły wyścig do internetu. W ten sposób zaczęły konkurować o informacje nie tylko ze sobą nawzajem, ale również z tak szybkimi mediami jak internet, radio czy telewizja.
   Strona internetowa "Wprost" zmieniła nazwę na Wprost24 i od połowy stycznia publikuje bieżące informacje, które przynoszą do redakcji dziennikarze tygodnika. - Z premedytacją konkurujemy z mediami elektronicznymi i dziennikami - mówi Stanisław Janecki, naczelny "Wprost". Wyłącznie dla strony internetowej tygodnika w AWR Wprost pracuje tylko pięć osób. Gros materiałów pochodzi od dziennikarzy "papierowej" redakcji.
   Od ponad trzech tygodni również "Newsweek" stara się na bieżąco publikować swoje informacje w sieci. Wydawca tego tygodnika, polska filia niemieckiego koncernu Axel Springer, promuje pracę dziennikarzy, rozsyłając zajawki artykułów pocztą elektroniczną do innych redakcji. I tak 14 lutego dział public relations Axel Springer Polska rozesłał wyniki sondażu na temat stosunku Polaków do duchownych, którzy w latach PRL-u współpracowali ze Służbą Bezpieczeństwa.
   Lider rynku tygodników "Polityka" ze sceptycyzmem obserwuje poczynania konkurentów. Jej strategia internetowa jest inna i polega przede wszystkim na budowaniu społeczności czytelników. Realizować ten cel mają m.in. blogi prowadzone przez znanych autorów tygodnika - ich liczba ciągle rośnie. Poza polityką poświęcone są m.in. gotowaniu (blog Piotra Adamczewskiego) czy nauce ("Blog szalonych naukowców"). Niedawno został uruchomiony blog "Bye-bye Poland" dla polskiej diaspory za granicą. Oprócz tego na stronie "Polityki" można znaleźć również codzienne felietony Sławomira Mizerskiego czy Michała Owczarka.
   Silną stroną tygodnika są pogłębione komentarze i analizy. Dla nas mimo wszystko ważniejsze jest komentowanie wiadomości niż ich zamieszczanie. Internet jest zbudowany na newsach produkowanych przez agencje i serwisy dzienników, stacji telewizyjnych i radiowych. Czy uczestniczenie w tym wyścigu ma sens, pokaże rynek - mówi Piotr Zmelonek, dyrektor pionu wydawniczego "Polityki".
   Spośród czterech największych tygodników najbardziej statyczną stronę ma "Przekrój". - Pracujemy nad nowym serwisem, który może wystartować jeszcze przed wakacjami - powiedziała Iwona Zabielska, szefowa promocji tygodnika w Edipresse.
   Pierwszym i na razie najważniejszym skutkiem internetowego wyścigu jest to, że tytuły tygodników trafiają na łamy innych mediów częściej niż przedtem. A to w dobie rosnącej konkurencji ma duże znaczenie. - Nasze newsy przebijają się do portali, do PAP, Informacyjnej Agencji Radiowej i do innych gazet - mówi Adam Różański, szef działu "Peryskop" w "Newsweeku". Naczelny "Wprost" wtóruje: - To wzmacnia naszą markę. Opiniotwórczy tygodnik to taki, który jest cytowany. Dzięki temu jesteśmy obecni w mediach między wydaniami i wchodzimy do nowej ligi, gdzie są również dzienniki. O ile same tygodniki opinii uchodzą za jeden z najbardziej lukratywnych segmentów rynku prasowego, o tyle ich serwisy internetowe na razie nie są rentowne. - Reklamodawców jeszcze trzeba przekonać - przyznaje naczelny "Wprost".
   Zdaniem Krzysztofa Urbanowicza, prezesa firmy Mediapolis i autora blogu o mediach, przychody z reklam na serwisach internetowych tygodników są odległą perspektywą. - Wydawcy dopiero budują swój produkt. Dziś ich celem jest raczej próba nowego sposobu dotarcia do obecnych i przyszłych czytelników i testowanie modeli biznesowych - uważa Urbanowicz.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 27-02-2007

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.