informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 49 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Jak Microsoft chce pokonać Google
   Microsoft chce stać się liderem na rynku wyszukiwarek internetowych. Bronią masowego rażenia najprawdopodobniej znowu okaże się system operacyjny Windows.
   Już na początku roku Bill Gates, założyciel i współwłaściciel Microsoftu zapowiadał, że chce zdetronizować Google'a na rynku wyszukiwarek internetowych. Pierwszy krok koncern z Redmond uczynił trzy miesiące temu udostępniając MSN Toolbar - dodatek do przeglądarki internetowej (tzw. plug-in). W ubiegłym tygodniu ruszyła nowa wersja witryny internetowej MSN Search. W ten projekt zainwestowano co najmniej 100 mln dol., a prace trwały rok.
   Czemu Microsoft chce zdominować rynek wyszukiwarek? Reklamy umieszczane przy wynikach wyszukiwania są jednym z najszybciej rosnących źródeł przychodów firm internetowych. Analitycy szacują, że wartość przychodów z tego typu reklam w 2004 r. przekroczy 3 mld dol., a w 2005 r. sięgnie 4 mld dol. Jak wynika z badań comScore Networks w USA internauci najczęściej korzystają z Google (35 proc.) i Yahoo (30 proc.). MSN zajmuje trzecie miejsce obsługując 15 proc. wszystkich wyszukiwań. Obecnie Microsoft korzysta z technologii Yahoo, jednak do końca 2004 r. zamierza wypuścić własną wyszukiwarkę. Atutem koncernu jest najczęściej odwiedzana witryna w USA - msn.com, która może się pochwalić ok. 100 mln unikalnych użytkowników.
   W maju firma badawcza Vividence opublikowała raport, z którego wynika, że aby zwabić użytkowników, warto skopiować ascetyczny wygląd wyszukiwarki Google. Serwis praktycznie pozbawiony elementów graficznych i banerów reklamowych postrzegany jest jako bardziej wiarygodny. Nowa strona MSN Search do złudzenia przypomina Google. Również Yahoo zamierza wprowadzić uboższą graficznie wersję.
   Microsoft postanowił też zrezygnować z kontrowersyjnej usługi zwanej "paid inclusion". Za odpowiednią opłatą można było uzyskać wyższe miejsce w wynikach wyszukiwania, co podkopywało wiarygodność wyszukiwarki. Na podobny krok zdecydował się kilka miesięcy temu Google. Jedynie Yahoo wciąż pobiera opłaty za miejsce w wynikach wyszukiwania.
   Ale jakość wyszukiwarki zależy przede wszystkim od wielkości bazy zindeksowanych stron internetowych i mechanizmu ustawiającego w odpowiedniej kolejności wyniki wyszukiwania. Wyszukiwarka Google odwołuje się do ok. 4 mld zindeksowanych stron a MSN Search ma ich na razie ok. 1 mld. Mechanizm wyszukiwania stosowany przez Google uważany jest za jeden z najlepszych. To jak działa okryte jest tajemnicą. Wiadomo tylko np., że pozycja strony w rankingu zależy m.in. od tego ile prowadzi do niej odnośników z innych stron.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 13-07-2004

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.