informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 50 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

100 mln piosenek sprzedano przez iTunes
   Rok i niespełna trzy miesiące zajęło serwisowi internetowemu iTunes Music Store sprzedanie 100 mln utworów.
   Kevin Britten z Hays w stanie Kansas, nabywca 100-milionowej piosenki, może mówić o prawdziwym szczęściu: za 99 centów - tyle kosztuje jeden utwór w iTunes - dostanie nagrody warte blisko 14 tys. dol.: komputer przenośny, odtwarzacz iPod i kredyt na 10 tys. dol. w sklepie iTunes.
   Według badań Nielsen Soundscan z iTunes Music Store pochodzi 70 proc. muzyki sprzedawanej legalnie przez internet. Do pójścia w ślady Apple'a - właściciela serwisu - przymierzają się coraz to nowi konkurenci.
   Od października działa serwis Napster. Jednak od pół roku, kiedy poinformował o 5 mln sprzedanych piosenek, nie chwali się wynikami. W czerwcu sklep z muzyką uruchomił też koncern Sony. Także Microsoft od kilku miesięcy zapowiada wejście na rynek internetowej muzyki, ale nie podaje terminu.
   Najbliżej skopiowania sukcesu Apple'a jest chyba Sony, które chce zastosować podobny przepis: własny sklep muzyczny i własny odtwarzacz. Apple nie zarabia bowiem na sprzedaży muzyki (z 99 centów blisko 65 idzie do kieszeni wytwórni), lecz przede wszystkim na sprzedaży przenośnych odtwarzaczy muzycznych iPod.
   Na razie połowa sprzedanych na świecie odtwarzaczy to właśnie iPody - sprzedano już ponad 4 mln, choć nie jest to urządzenie tanie (300-500 dol.). Apple - choć to firma o komputerowych korzeniach - ostatnio sprzedaje więcej iPodów niż komputerów.
   O tym, jak istotny dla strategii Apple'a jest iPod, niech świadczy to, że dwaj najwięksi producenci zabezpieczeń dla płyt CD - SunComm International i Macrovision - zaczęli właśnie modyfikować swoje technologie tak, by działały również z iPodem.
   Na początku roku Apple zaprezentowało mniejszy model iPoda - mini. Zamiast twardego dysku zastosowano pamięć zdolną pomieścić nie 5 czy 10 tys. utworów, lecz "tylko" 1 tys. Popyt w USA przekroczył najśmielsze oczekiwania i reszta świata na mini musiała poczekać ponad pół roku - poza Ameryką będzie sprzedawany dopiero od 24 lipca. iPody mini można było wcześniej kupić na aukcjach internetowych, z wielokrotnym przebiciem. I sprzedawały się na pniu.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 13-07-2004

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.