informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 84 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Dobre wyniki spółek internetowych

   Rosnąca popularność internetu znalazła odzwierciedlenie w wynikach finansowych spółek internetowych na giełdzie. Są najlepsze w historii tych firm.





   Internetowe spółki giełdowe zarabiające głównie na e-reklamie i e-handlu to w większości wciąż nieduzi gracze o skromnej skali obrotów. Ale rosnąca popularność sieci (z której korzysta obecnie około 12 mln Polaków) i jej komercyjnych zastosowań (jak choćby do handlu) przekłada się już bardzo wyraźnie na ich wyniki finansowe. Widać to w raportach za ubiegły rok, które kilka spółek opublikowało w minionym tygodniu.
   Zarząd portalu finansowego Bankier.pl, jednego z dwóch najważniejszych serwisów tej branży w Polsce (obok Money.pl), wspomina rok 2006 entuzjastycznie. - Jesteśmy bardzo zadowoleni, rosną i wyniki, i oglądalność serwisu - mówi prezes Bankiera Tomasz Jażdżyński.
   Przychody spółki czerpane głównie z reklamy oraz z prowizji od zainicjowanych za pośrednictwem serwisu transakcji (oferuje usługi prawie 40 instytucji finansowych) przekroczyły w ubiegłym rok 9 mln zł. Są wyższe o 46 proc. niż w roku 2005. Spółka wypracowała 1,13 mln zł zysku netto, czyli trzykrotnie więcej niż rok wcześniej.
   Dobre wyniki osiągnęła wrocławska internetowa agencja podróży Travelplanet.pl, również jeden z krajowych liderów swojej branży (obok serwisu Wakacje.pl). W ubiegłym roku spółka sprzedała turystom wycieczki o wartości 74 mln zł - jest to aż o 95 proc. więcej niż w roku 2005. "Wykorzystaliśmy wzrost zainteresowania handlem internetowym wśród Polaków oraz ożywienie w turystyce wyjazdowej" - czytamy w komunikacie spółki, z której usług skorzystało w 2006 r. ponad 52 tys. klientów. Travelplanet zdołał zarobić netto 270 tys. zł w miejsce 450 tys. zł straty rok wcześniej. Dobry obraz psuje tylko ostatni kwartał ubiegłego roku, kiedy to spółka odnotowała stratę w wysokości ponad 500 tys. zł. Firma tłumaczy to zabiegami księgowymi oraz "wyjątkowo bezśnieżną zimą, która doprowadziła do masowej rezygnacji klientów z wyjazdów na narty w Alpy".
   Bardzo dużym, bo prawie 300-procentowym wzrostem przychodów pochwaliła się spółka Netmedia, która weszła na giełdę w listopadzie 2006 r. Prowadzi serwisy internetowe związane z branżą nieruchomości (LocumNet.pl, Mieszkania.net), turystyką (Hotele.pl) oraz oferuje systemy informatyczno-internetowe dla pośredników nieruchomości. W ubiegłym roku spółka miała przychody ze sprzedaży w wysokości 3,53 mln zł i 857 tys. zł zysku netto (to z kolei ponad 500 proc więcej niż w roku poprzednim). - Ten rok zapowiada się dla nas równie korzystnie - mówi prezes Netmedia Andrzej Wierzba. Spółka prognozuje niemal podwojenie przychodów do kwoty 6,1 mln zł.
   Na fali jest też - o czym już pisaliśmy - jedyny większy gracz w tym gronie, portal Interia.pl (trzeci pod względem popularności w Polsce). W ubiegłym roku krakowska spółka zanotowała ponad 53 mln zł przychodów i 5,8 mln zł zysku netto. To odpowiednio o 34 proc. i 176 proc. więcej niż w roku 2005.
   Firmom internetowym dobrze wróżą prognozy dla rynku e-reklamy. Według analityków CR Media Consulting jego wartość zwiększy się z 218 mln zł w minionym roku do 290 mln zł w tym roku i 377 mln zł w roku przyszłym.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 19-02-2007

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.