informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 1 gość
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Dobre relacje ważniejsze niż pensje

   Do najczęstszych wad szefów, na jakie skarżą się pracownicy, należą niesłowność i niedocenianie podwładnych - mówi sondaż przeprowadzony przez stanowy uniwersytet Florydy wśród 700 osób zatrudnionych w różnych sektorach.








   Rezultaty badania opisała we wtorek agencja Associated Press. W całości będą opublikowane w jesiennym wydaniu magazynu dla menadżerów "The Leadership Quaterly".

   Najczęściej wskazywaną w sondażu wadą szefa jest:



  • niedotrzymywanie obietnic - wymieniło ją 39 proc. ankietowanych.

  • 27 procent pracowników skarżyło się, że kierownicy wygłaszają negatywne komentarze na ich temat w obecności innych kolegów lub menadżerów.

  • 24 procent narzeka na ingerencje zwierzchnika w ich sprawy prywatne.

       Dobre relacje ważniejsze niż pensje

       Sprawy te nie są bez znaczenia, bo jak wynika z sondażu, dobre relacje w miejscu pracy są dla ludzi często ważniejsze niż wysokość ich pensji. Pracownicy są bardziej skłonni zmienić pracę, gdy ich szef zachowuje się grubiańsko, niż wtedy, gdy są niezadowoleni ze swojego wynagrodzenia.
       Prof. Wayne Hochwarter, który prowadził badanie, radzi jednak pracownikom, by nawet w trudnych sytuacjach nie ulegali irytacji i nie zniechęcali się. W końcu - argumentuje - rzadko która relacja szef-podwładny jest wieczna.

       Pułapki relacji szef - podwładny

  • Szef mówi: "Nie interesuje mnie, jak to zrobisz, interesuje mnie wynik", jednocześnie wciąż komentuje i doradza - podwładny może pomyśleć: "Nie ufa mi, kontroluje mnie". W takiej sytuacji trzeba kierownikowi powiedzieć, żeby - tak jak się umawialiście - poczekał na wynik, bo jego reakcje cię demotywują.

  • Awans jednej z koleżanek pracujących w tym samym zespole - a wystarczyłoby, gdyby szef wyraźnie powiedział, dlaczego awansuje jedną z nich i jak widzi przyszłość pozostałych...

  • Niewywiązywanie się z umów z podwładnymi - jeśli firma nie może spełnić swoich obietnic, powinna uprzedzić o tym i wytłumaczyć, co się stało.

  • Przenoszenie do pracy konfliktów i spraw domowych - jak ma zareagować zespół, gdy szefowa wybucha płaczem? Lepiej, jeśli powie: "Przepraszam, mam dzisiaj gorszy dzień".


  • Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
    Dodał: pp

    Data dodania: 03-01-2007

    © 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

    Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.