informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 67 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Polskie produkty podbijają Wielką Brytanię i Irlandię

   Nie tylko wódka i kiełbasa, ale też książki, a nawet usługi pogrzebowe. Gwałtownie rośnie nasz eksport do Wielkiej Brytanii. Popyt na polskie towary i usługi napędzają emigranci z Polski






   Nasze firmy od początku roku wysłały do Wielkiej Brytanii towary za 2,8 mld funtów (ok. 15,7 mld zł) - podaje brytyjski urząd statystyczny. Oznacza to wzrost w ciągu roku o 71 proc.! Nasz GUS podaje 14 mld zł (rozbieżności wynikają m.in. z różnic kursowych).
   Siła napędowa tego handlu to kilkaset tysięcy polskich emigrantów pracujących na Wyspach.
   Trzy największe brytyjskie sieci hipermarketów - Tesco, Sainsbury's i Asda - od września sprzedają jedzenie znad Wisły. Obok dań azjatyckich czy koszernych stoją gołąbki, flaki, gulasz, musztarda, piwo Tyskie i pulpety w sosie pomidorowym.
   Tesco za pośrednictwem polskiego oddziału sprowadziło w ubiegłym roku towary za ponad 320 mln zł. Nie tylko dla Polaków. - Co trzeci pomidor kupiony w Tesco przez Brytyjczyków pochodzi z Polski - mówi Przemysław Skory z Tesco.
   Dzięki emigrantom z Europy Środkowej sprzedaż wódki w Irlandii (m.in. polskiej) wzrosła w pierwszym półroczu 2006 r. o 12 proc. Dziennik "Irish Independent" cytuje menedżera z firmy Smirnoff: - Chodzi głównie o sprzedaż w sklepach, bo Polacy wolą pić w domu niż w pubie.
   Polskiego czytelnika dostrzegły gazety lokalne. Cotygodniowe edycje po polsku mają m.in. "The Reading Chronicle" w hrabstwie Berkshire czy irlandzki "The Dublin Evening Herald".
   Specjalną ofertę przygotowały brytyjskie zakłady pogrzebowe. Zapewniają: polskiego konsultanta, który zorganizuje pochówek, katolickiego księdza (często z Polski), transport zwłok do kraju.
   A nasze firmy? Tania linia lotnicza Centralwings wstrzymała w tym roku loty do Kolonii w Niemczech. Zastąpiła je m.in. połączeniami z Londynem i Shannon w Irlandii. Liczy, że zimą aż 73 proc. jej pasażerów będzie latać właśnie tam. - Zaoferowaliśmy najniższe ceny nadbagażu, bo osoby podróżujące za pracą zabierają nawet narzędzia. Mamy też zniżkę dla dzieci poniżej 16 lat, bo lata z nami wiele matek z dziećmi odwiedzać mężów - mówi Iza Bogus z Centralwings.
   Rodacy mieszkający na Wyspach kupują polskie książki. Internetowa księgarnia Merlin.pl wysyła do Wielkiej Brytanii dwa razy więcej książek niż jeszcze kilka miesięcy temu. W tym roku chce osiągnąć sprzedaż za grubo ponad pół miliona złotych. Podobny utarg ma duża księgarnia w Warszawie.
   Wzorem zagranicznych telekomów, takich jak Ay Yildiz, który w kilku krajach Europy obsługuje miliony tureckich emigrantów, czy belgijska sieć komórkowa Calao Mobile dla Afrykanów, o Polaków walczą firmy telekomunikacyjne.
   W przyszłym roku z taką ofertą komórkową chce zwrócić się nasza giełdowa spółka MNI. Liczy na pół miliona klientów w ciągu trzech lat (w Polsce, Anglii i Irlandii).
   Komunikator internetowy Gadu-Gadu od grudnia przygotował promocję - bezpłatne telefony z Polski na numery stacjonarne w Irlandii i Anglii w określonych godzinach. Właściciele pubów na Wyspach kuszą Polaków, oferując im dostęp do Gadu-Gadu.
   Tanie połączenia przez internet na komórki daje od niedawna Onet - nieoficjalnie wiadomo, że korzysta z nich już 100 tys. osób.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 21-11-2006

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.