informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 1 gość
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Rynek e-commerce do 2010 r. wzrośnie w Polsce o 300 proc.

   Według prognoz do 2010 roku wartość polskiego handlu w internecie powiększy się do 4 mld euro. Oznacza to wzrost o 300 proc. - powiedział podczas konferencji prasowej Robert Hałacz z firmy Gemius.








   Według prognoz do 2010 roku wartość polskiego handlu w internecie powiększy się do 4 mld euro. Oznacza to wzrost o 300 proc. - powiedział podczas konferencji prasowej Robert Hałacz z firmy Gemius.
   Polska w 2005 roku była na 8 miejscu w Europie pod względem wartości e-commerce. Obroty wyniosły 1,1 mld euro i były o pół miliarda euro większe niż w 2004 r.
   Udział handlu internetowego - za pośrednictwem sklepów internetowych i platform aukcyjnych - wynosi w Polsce ok. 1 proc. wartości handlu detalicznego. W 2010 roku, według prognoz firmy Gemius, udział e-commerce w handlu detalicznym wyniesie ponad 4 proc.
   Hałacz podkreślił, że na zwiększenie obrotów e-commerce powinien wpłynąć rozwój dostępu do szerokopasmowego internetu, spadek popularności sprzedaży przez zamówienia pocztowe, a także wzrost inwestycji samych firm handlowych w promocję sprzedaży internetowej, z dostawą do domu.
   W Polsce jest obecnie prawie 800 sklepów internetowych. Tylko 100 z nich nie przyjmuje płatności kartą.
   W 2006 r. z Internetu korzysta już 37,31 proc. Polaków (wg badań SMG/KRC ), to wzrost o prawie 10 pkt. proc. od ub.r., gdy z Internetu korzystało 28,8 proc. Polaków. Dla porównania - w 2001 r. ten odsetek wynosił 11,93 proc. Wg prognoz Międzynarodowej Unii Telekomunikacji, w 2010 z Internetu będzie korzystać 50 proc. Polaków.
   Spośród Polaków korzystających z Internetu, 33 proc. robi zakupy w sieci. W Wielkiej Brytanii odsetek ten wynosi 71 proc., ale we Włoszech - 25 proc., a w Hiszpanii - 19 proc.
   Wśród osób, które kupują w Internecie, przeważają mężczyźni. Hałacz zwrócił jednak uwagę, że od 2005 r zwiększył się odsetek kobiet wśród klientów e-commerce. W 2005 r. wynosił on 35,8 proc., w 2006 - 38,7 proc.
   Zakupami w internecie są zainteresowani przede wszystkim ludzie młodzi, od 15 do 24 lat. Rośnie jednak odsetek osób w wieku 25-34 lat i powyżej 45 roku życia, które kupują w sieci. Np. od 2005 r. udział grupy osób powyżej 45. roku życia wśród kupujących w Internecie wzrósł z 18,5 proc. do 28,6 proc. obecnie.
   Hałacz dodał, że rośnie także grupa osób o niższych dochodach, które decydują się na zakupy w Internecie, coraz częściej też decydują się na to osoby ze średnim wykształceniem.
   Decyzja o zakupach w Internecie zapada najczęściej podczas przeglądania stron www w domu - ta grupa stanowi 85,8 proc. kupujących w sieci.
   Rośnie również odsetek osób, które kiedykolwiek kupiły coś w Internecie: w 2005 r. stanowił on 41 proc. badanych, w 2006 - już 54,6 proc.
   Odsetek osób, które przynajmniej kilka razy w roku robiły zakupy w Internecie, wzrósł od 2005 r. z 30,8 proc. do 37,8 proc (w grupie kupujących w Internecie). Przynajmniej raz w tygodniu takich zakupów dokonuje 4,4 proc. (w 2005 r. ta grupa stanowiła 3,4 proc.).
   Polacy najczęściej kupują w Internecie książki, płyty, filmy (64,3 proc.), sprzęt komputerowy (37,5 proc.) oraz telefony (30 proc.).


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 08-11-2006

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.