Do tej pory uznawano, że wrzucenia w koszty reprezentacyjne ubrań dla pracowników można dokonać tylko wtedy, jeżeli zawierają typowe elementy firmowe i nie są używane w innych celach. Izba Skarbowa skorygowała taką interpretację - podaje "Rzeczpospolita".
W interpretacji Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 19 czerwca br. (nr 1401/PD-4230Z-53/06/ER) czytamy: "specyfika prowadzonej przez spółkę działalności gospodarczej wymaga poniesienia nakładów na odzież reprezentacyjną (np. garsonki, garnitury) użytkowaną przez prezenterów w celu podkreślenia dobrego wizerunku firmy (...) zarówno wydatki poniesione w związku z zakupem strojów służbowych opatrzonych logo podatnika, jak też strojów niepozbawionych cech odzieży osobistej (np. garnitury, garsonki), lecz wykorzystywanych tylko i wyłącznie w celach służbowych przez prezenterów telewizyjnych, w myśl art. 15 ust. 1 w związku z art. 16 ust. 1 pkt 28 updop podlegają zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów spółki w ramach wydatków na reprezentację". Do tej pory obowiązywało zdaniem urzędników skarbowych stanowisko Naczelnego Sądu Administracyjnego mówiące, że "Ubranie może być uznane za mające znaczenie dla działalności jednostki i jej reprezentacji lub reklamy w sytuacji, gdy są to np. jednorodne, charakterystyczne ubiory zaopatrzone w logo firmy." (15 marca 2000 r., sygn. akt SA/Sz 59/99). W związku z wydaną interpretacją, nie będzie już problemu z wpisaniem w koszta reprezentacyjne nie tylko koszulek z firmowym logo, ale również budujących wizerunek firmy elementów ubioru nie mających bezpośrednio graficznego związku z przedsiębiorstwem.
Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.