informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 67 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Reklama w internecie – irytująca i skuteczna

   Rok 2006 – to kolejny rok rozwoju internetowego rynku reklamowego i większych niż ubiegłoroczne wydatków firm na reklamę w internecie. Tę tendencję potwierdzają wyniki najnowszego badania Gemius SA zrealizowanego w siedmiu krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
   Reklama w internecie jest skuteczna. Tak twierdzi 34 proc. internautów w Polsce, ponad 40 proc. w Czechach, Słowacji i na Litwie, i aż 53 proc. w Rumunii. Niezależnie od kraju internauci preferują raczej jej mniej agresywne formy, jak banner, link sponsorowany, billboard oraz button.


   W 2005 rynek reklamy internetowej w Polsce wart był około 140 mln złotych, osiągając poziom 3 proc. całkowitych wydatków na reklamę. Według prognoz IAB z końcem 2006 wartość ta może wzrosnąć nawet o 50 proc. i osiągnąć 210 mln zł. Co o reklamach w internecie myślą jednak ich odbiorcy? W badaniu postaw internautów wobec reklam internetowych, zrealizowanym przez firmę Gemius SA we współpracy z lokalnymi partnerami, wzięło udział siedem krajów europejskich: Polska, Litwa, Republika Czeska, Rumunia, Słowacja, Ukraina i Węgry. Jak możemy przeczytać w raporcie “Postawy internautów wobec reklam internetowych” – Polacy częściej niż przedstawiciele innych badanych narodowości twierdzą, że reklama w internecie jest irytująca i nudna; dużo rzadziej natomiast zgadzają się ze stwierdzeniem, że dostarcza ona ważnych informacji i jest interesująca. Mimo raczej negatywnego stosunku polskich użytkowników sieci do reklam emitowanych w internecie, co trzeci internauta uważa, że są one skuteczne, a 14 proc. przyznaje, że reklamy przekonują ich do zakupu reklamowanego produktu lub usługi.
   W ocenie polskich internautów reklamy w internecie są przede wszystkim irytujące (69 proc.) oraz nudne (54 proc.). Jednocześnie nie mniej niż 40 proc. respondentów uważa je za pomysłowe oraz dostarczające informacji. Warto podkreślić, że co piąty użytkownik sieci w Polsce przyznaje, że nie rozumie oglądanych w internecie reklam. Jak pokazują wyniki badania, stosunek polskich internautów do reklamy w internecie nie odbiega znacząco od średniej wyliczonej dla siedmiu badanych krajów. Różni się natomiast zdecydowanie od wyników uzyskanych w Rumunii, gdzie odnotowano najwyższy odsetek opinii pozytywnych.
   “Stosunek internautów do reklamy w internecie – jak wyjaśnia Sylwia Szmalec z Gemius SA - może zależeć od częstotliwości emisji reklam. O ile w Polsce aż 87 proc. użytkowników internetu uważa, że reklamy pojawiają się w internecie zbyt często, o tyle w Rumunii – tego samego zdania jest jedynie ponad połowa badanych. Na opinie internautów może mieć także wpływ nasycenie rynku reklamami agresywnymi, które utrudniają internautom korzystanie z sieci, a także stosunek do reklam w ogóle”.
   W Polsce – jak pokazują wyniki badania Gemius SA – najmniejszą sympatią internautów cieszą się takie kreacje, jak: toplayer, pop-under, pop-up, interstitial i brandmark. Do formatów reklamowych lubianych przez użytkowników sieci należą natomiast: button (32 proc.), link sponsorowany (29 proc.), banner (29 proc.) oraz billboard (27 proc.). Warto podkreślić, że najbardziej znanymi w siedmiu badanych krajach formami reklamy internetowej są e-mailing i pop-up (ich znajomość deklaruje średnio 61 proc. i 56 proc. respondentów).
   Reklamy internetowe – niezależnie od ich formy – zdają się jednak spełniać swą rolę i skutecznie zachęcają jeśli nie do zakupu reklamowanego produktu, to przynajmniej do zapoznania się z nim na stronie producenta.



Źródło: Bankier.pl - Polski Portal Finansowy
Dodał: pp

Data dodania: 24-08-2006

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.