informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 46 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Banki ściągają od nas ogromne kwoty za swoje usługi
   Tylko jeden rok przyniósł nam wzrost cen usług finansowych aż o 11 procent. Tymczasem w całej Unii Europejskiej było to jedynie podwyżka o średnio 4 procent!
   Mało tego: koszt przelewu, prowadzenia konta czy wydania karty może być jeszcze wyższy. Na szczęście mamy już wybór banków tańszych lub droższych. Problem w tym, że niesłusznie obawiamy się komplikacji związanych z przenosinami.
   Z danych Eurostatu wynika, że u nas ceny usług finansowych w ujęciu rocznym wzrosły najbardziej. Jak się jednak okazuje, podwyżki są tak przeprowadzane, że nie kłują nas za bardzo w oczy. Tym sposobem banki mają po kilkadziesiąt milionów złotych więcej, a my - mniej... Dlaczego?
   Z ostatniego "Audytu bankowości detalicznej", wynika, że tylko 24 proc. Polaków nie może sobie przypomnieć, ile wynosi opłata miesięczna za prowadzenie rachunku - mówi Marcin Idzik z Pentor Research International.
   Może dlatego w wielu bankach - w stosunku do pensji - ceny usług są wysokie. Zamiast spadać przy konkurencji - wciąż rosną. Co prawda spada marża odsetkowa, ale w Polsce płacimy za usługi, które w wielu krajach są bezpłatne. Choćby - wydanie i wznowienie karty kredytowej.
   Sami bankowcy tłumaczą, że muszą mieć pieniądze na infrastrukturę (np. łącza), narzekają też na to, że wciąż mało Polaków korzysta z ich usług, przez co reszta ponosi wyższe opłaty. Klienci odbijają piłeczkę: nie korzystają z banków, bo są za drogie.
   Jak zachęcić Polaków, by masowo zechcieli korzystać z usług bankowych? Dałoby się rozwiązać ten problem - poprzez obniżenie cen, ale kosztem rezygnacji banków z poziomu zysków w pierwszym okresie. Na to jednak zgody nie ma. Jak wyśledził Bankier. pl, inwencja bankowców, jak ukryć niektóre podwyżki, wydaje się niewyczerpana.
   Dlatego jego eksperci opracowali poradnik, na co zwracać uwagę, by płacić mniej. Szukając oszczędności - szukajmy też najbardziej przyjaznego dla nas banku. Nie obawiajmy się, że przenosiny narażą nas na różnego rodzaju komplikacje i trudności.
   W gruncie rzeczy będziemy musieli bowiem podać nowe konto jedynie u pracodawcy czy w urzędzie skarbowym...

Źródło: Bankier.pl - Polski Portal Finansowy
Dodał: pp

Data dodania: 05-08-2006

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.