informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 57 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

mBank nie dba o to, że bankomat za mało wypłacił
   Chcesz wypłacić z bankomatu 200 zł, ale dostajesz tylko 100 zł. Składasz reklamację? Przygotuj się na niełatwą przeprawę z właścicielem bankomatu

   Taka właśnie nieprzyjemna przygoda przydarzyła się pani Ewie z Warszawy, długoletniej klientce mBanku. W połowie kwietnia korzystała ona z bankomatu sieci Euronet na warszawskim Ursynowie. MBank zawarł z tą siecią umowę, dzięki której klienci mogą wypłacać gotówkę bez prowizji. Tym razem jednak bankomat zawiódł - zamiast żądanych trzech banknotów po 100 zł wypłacił klientce tylko dwa. Jednak bank uszczuplił jej konto o 300 zł, taka też kwota widniała na kwitku potwierdzającym transakcję.
   Pani Ewa, stojąc przy bankomacie, zadzwoniła na infolinię Euronetu. - Telefonistka bez ogródek powiedziała mi, że czasami ich bankomaty się zacinają i pieniądze są wypłacane kolejnej osobie - relacjonuje pani Ewa. - Poradziła mi, żebym spróbowała wypłacić jeszcze 50 zł, i być może wtedy ta zagubiona stówa też wyjdzie. Wypłaciłam, ale nie wyszła - dodaje.
   Pani Ewa złożyła więc reklamację w Euronecie. - Po trzech tygodniach dowiedziałam się, że została odrzucona, bo nie stwierdzono nadwyżki gotówki w bankomacie - opowiada. Twierdzi, że jej próśb, by firma sprawdziła, czy pieniądze omyłkowo nie zostały wypłacone któremuś z kolejnych klientów, nikt nie chciał słuchać.
   Klientka postanowiła szukać pomocy w banku. Ten po kilku tygodniach też odrzucił reklamację. - Dlaczego instytucje finansowe przerzucają na klienta koszt wadliwego funkcjonowania swoich urządzeń? - piekli się klientka.
   Paulina Rutkowska z mBanku rozkłada ręce. - Nasze decyzje reklamacyjne oparte są na dokumentach i analizie przeprowadzonej przez dostawcę usług, w tym przypadku Euronet. Nie mamy możliwości stwierdzić, czy dana osoba wypłaciła 300 czy 500 zł - mówi Rutkowska. Czy Euronet przedstawił przekonujące dowody, czy tylko ten, że liczba banknotów w bankomacie się zgadza? To tajemnica bankowa.
   Rzeczniczka Euronetu Zuzanna Smolarek-Wójcik zarzeka się, że sprawę pani Ewy zbadano rzetelnie. - Ta transakcja przebiegła prawidłowo. W kasetach bankomatu nie stwierdziliśmy nadmiarowych banknotów. Tzw. dziennik elektroniczny bankomatu też nie odnotował żadnych nieprawidłowości - wylicza Smolarek-Wójcik.
   Czy klientka próbuje wyłudzić 100 zł od Euronetu i mBanku? - To niedorzeczne. Dla tej stówy miałabym przez kilka miesięcy tracić czas i nerwy, użerając się z bankiem i firmą bankomatową? - pyta klientka.
   - Bank otrzymał wszystkie dokumenty. I to do niego należy ostateczna decyzja w sprawie uznania reklamacji bądź jej odrzucenia - ucina dyskusję rzeczniczka Euronetu.
   W mBanku powołują się na regulamin używania kart debetowych. Paragraf 50. regulaminu mówi, że "mBank nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z okoliczności niezależnych od mBanku, takich jak (...) awaria lub nieprawidłowe funkcjonowanie urządzenia akceptującego karty i rejestrującego transakcję".
   Ilu klientów mogło mieć podobny problem? Nie udało nam się dotrzeć do danych o błędach w wypłatach. Ale w Polsce jest aż 9 tys. bankomatów, które rocznie przetwarzają ok. 500-600 mln operacji, głównie wypłat gotówki. Gdyby każdy bankomat pomylił się tylko raz w roku (to zaledwie jeden błąd na 60 tys. wypłat), a właściciel urządzenia za każdym razem odrzucił reklamację, straty klientów sięgnęłyby miliona złotych.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 03-08-2006

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.